Historie alternativních pohonů III
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F15%3A43887300" target="_blank" >RIV/44555601:13420/15:43887300 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Historie alternativních pohonů III
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá využíváním alternativních zdrojů energie k pohonu silničních vozidel. Jedná se konkrétně o pohon elektromotorem a hybridní pohon, což je kombinace dvou různých druhů pohonu. První část článku je zaměřena na alternativní pohon vozidel pomocí elektromotoru, kde je popsáno základní koncepční uspořádání elektromobilů. U prvního uspořádání je elektromotor uložen centrálně ve vozidle, u druhého jsou dva elektromotory uloženy tandemově a u třetího koncepčního uspořádání je elektromotor uloženzvlášť v každém kole. Dále je zde porovnání elektromobilu s vozidlem se zážehovým a vznětovým motorem. V druhé části jsou popsány hybridní pohony. U hybridních pohonů vycházíme stejně jako u elektromobilů ze základních koncepcí. V tomto případě se jednáo koncepci sériovou, paralelní a smíšenou. V závěru jsou porovnány vyráběná hybridní vozidla nižší, střední vyšší střední a vyšší třídy. Přičemž u obou alternativních variant pohonů je největší problém s nízkou kapacitou akumulátorů.
Název v anglickém jazyce
History of alternative drives III
Popis výsledku anglicky
The article deals of the alternative drivers for road vehicles. They are an electromobile, hybrid drives and drive by flywheel. In the first part of article is described drive by electromotors. Electromobil is vehicles which have to drive one or more electromotor.This electromotors are powered by accumulators. The accumulators are components of vehicle. The first electromobil was constructed in 1835 by Prof. Sibrandus Stratinghe. The first Czech electromobil was constructed in 1895 by Ing. František Križík. The electromot have powered 3,6 kW. We have a three basic variant of conceptions for electromobile. The first variant of conception have electromotor in the middle of vehicle, the second variant have two electromotors which are mounted in tandem andthe third conception's variant have electromotor in each wheel of vehicle. The electromotors are devided on DC and AC electromotors. Each electromotor is consisting from stator, rotor and comutatotr. The types of accumulators are: lead b
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Strojírenská technologie
ISSN
1211-4162
e-ISSN
—
Svazek periodika
XX
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
22-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—