Computational modelling of the rail vehicle multibody system including flexible bodies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F15%3A43886977" target="_blank" >RIV/44555601:13420/15:43886977 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computational modelling of the rail vehicle multibody system including flexible bodies
Popis výsledku v původním jazyce
Tools for computer simulations are widely used in the field of a rail vehicle design. These means of virtual reality allow to perform static analyses of rail vehicle parts and dynamic analyses of a rail vehicle multibody system. For static analyses the finite element methods are most commonly used while the multibody system analyses are used for analyses of the rail vehicle dynamics. This paper deals with an implementation of flexible bodies into the rail vehicle multibody system. The implementation offlexible bodies into the rail vehicle multibody system extends the using of simulations, especially for an assessment of an influence of flexible bodies on running properties of the rail vehicle.
Název v anglickém jazyce
Computational modelling of the rail vehicle multibody system including flexible bodies
Popis výsledku anglicky
Tools for computer simulations are widely used in the field of a rail vehicle design. These means of virtual reality allow to perform static analyses of rail vehicle parts and dynamic analyses of a rail vehicle multibody system. For static analyses the finite element methods are most commonly used while the multibody system analyses are used for analyses of the rail vehicle dynamics. This paper deals with an implementation of flexible bodies into the rail vehicle multibody system. The implementation offlexible bodies into the rail vehicle multibody system extends the using of simulations, especially for an assessment of an influence of flexible bodies on running properties of the rail vehicle.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Komunikácie
ISSN
1335-4205
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
3/2015
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
31-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—