Modelling for Increasing Efficiency in Education of Decision Processes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F16%3A43887666" target="_blank" >RIV/44555601:13420/16:43887666 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling for Increasing Efficiency in Education of Decision Processes
Popis výsledku v původním jazyce
Modelling provides a valuable way for students to learn. This paper is devoted to use modelling for efficiency in education of decision processes. There is a variety of decision processes that are intended by conditions. Modelling allows to focus substantial parts of the decision processes and to determine their basic elements. Classification according to the basic elements allows to define basic types of decision-making processes and to prepare students for their practical applications. The paper mentions the basic elements and basic concepts of the solution to the problem. A set of model cases tests the modelling suitability for education of decision processes. The tests are prepared before and after the course completion and results allow focusing on further improvements in education.
Název v anglickém jazyce
Modelling for Increasing Efficiency in Education of Decision Processes
Popis výsledku anglicky
Modelling provides a valuable way for students to learn. This paper is devoted to use modelling for efficiency in education of decision processes. There is a variety of decision processes that are intended by conditions. Modelling allows to focus substantial parts of the decision processes and to determine their basic elements. Classification according to the basic elements allows to define basic types of decision-making processes and to prepare students for their practical applications. The paper mentions the basic elements and basic concepts of the solution to the problem. A set of model cases tests the modelling suitability for education of decision processes. The tests are prepared before and after the course completion and results allow focusing on further improvements in education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 13th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2016
ISBN
978-80-213-2646-0
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
128-133
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—