Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling for Increasing Efficiency in Education of Decision Processes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F16%3A43887666" target="_blank" >RIV/44555601:13420/16:43887666 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling for Increasing Efficiency in Education of Decision Processes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modelling provides a valuable way for students to learn. This paper is devoted to use modelling for efficiency in education of decision processes. There is a variety of decision processes that are intended by conditions. Modelling allows to focus substantial parts of the decision processes and to determine their basic elements. Classification according to the basic elements allows to define basic types of decision-making processes and to prepare students for their practical applications. The paper mentions the basic elements and basic concepts of the solution to the problem. A set of model cases tests the modelling suitability for education of decision processes. The tests are prepared before and after the course completion and results allow focusing on further improvements in education.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling for Increasing Efficiency in Education of Decision Processes

  • Popis výsledku anglicky

    Modelling provides a valuable way for students to learn. This paper is devoted to use modelling for efficiency in education of decision processes. There is a variety of decision processes that are intended by conditions. Modelling allows to focus substantial parts of the decision processes and to determine their basic elements. Classification according to the basic elements allows to define basic types of decision-making processes and to prepare students for their practical applications. The paper mentions the basic elements and basic concepts of the solution to the problem. A set of model cases tests the modelling suitability for education of decision processes. The tests are prepared before and after the course completion and results allow focusing on further improvements in education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2016

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    128-133

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku