Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv pružící soustavy na jízdní vlastnosti vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F17%3A43893553" target="_blank" >RIV/44555601:13420/17:43893553 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv pružící soustavy na jízdní vlastnosti vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce se zabývá přilnavostí kol na silnici a výsledným kmitáním jednotlivých částí vozidla v závislosti na jeho zatížení, nahuštění pneumatik, typu odpružení při různém vzrušení vozidla. Uchopení kol bylo měřeno pomocí testeru podvozku EUSAMA. Zrychlení bylo měřeno tříosými senzory zrychlení, které byly rozmístěny na vozidle. Problémy byly vyhodnoceny z hlediska jednotlivých technických řešení tlumicích systémů. Práce byla prováděna experimentálně v laboratoři av reálných podmínkách v provozu. Byla také změřena závislost pneumatické rychlosti na spotřebě vozidla.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of the spring system on the driving characteristics of the vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    The work deals with the adhesion of the wheels to the road and the resulting oscillation of the individual parts of the vehicle in dependence on its load, the inflation of the tires, the type of springing at different vehicle excitement. Wheel grip has been measured using EUSAMA chassis tester. Acceleration was measured by three-axis acceleration sensors deployed on the vehicle, both on the measuring station and in operation. The problems were evaluated from the point of view of individual technical solutions of damping systems. The work was carried out experimentally in the laboratory and under real conditions in operation. The dependence of the pneumatic inflation rate on the consumption of the vehicle was also measured.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimentální a výpočtové metody v inženýrství 2017

  • ISBN

    978-80-7414-698-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    12-23

  • Název nakladatele

    Fakulta strojního inženýrství UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    22. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku