Vliv tlumicí soustavy na kmitání vozidla při různých jízdních podmínkách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F18%3A43894149" target="_blank" >RIV/44555601:13420/18:43894149 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv tlumicí soustavy na kmitání vozidla při různých jízdních podmínkách
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem práce bylo posouzení celé soustavy pružení osobního automobilu. Byl zjišťován vliv huštění a typ pneumatik na zrychlení různých částí automobilu (náprava, volant, uchycení sedadla řidiče, karosérie a zrychlení působící na řidiče). Typy tlumičů a pružin osobního automobilu byly řešeny také. Pro měření byly využity senzory zrychlení a přítlaků mezi kolem a vozovkou pomocí testovacích stolic. V práci byly porovnány výhody a rezervy jednotlivých systémů a u systémů s proměnou tuhostí odpružení, byly vyhodnoceny všechny nastavení odpružení. Práce byla provedena experimentálně v laboratorním prostředí i v reálném provozu.
Název v anglickém jazyce
The effect of the damping system on vehicle vibration under different driving conditions
Popis výsledku anglicky
The aim of the thesis was to assess the whole system of passenger car springs. The influence of inflation and the type of tires on acceleration of various parts of the car (axle, steering wheel, driver's seat attachment, bodywork and acceleration of the driver) were investigated. The types of dampers and springs of a passenger car were also addressed. The accelerometers and wheel-to-ground sensors were used for measurement using test benches. The benefits and reserves of individual systems were compared in the work, and in the systems with the cushioning rigidity, all the suspension settings were evaluated. The work was done experimentally in laboratory environment and in real operation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dynamics of Rigid and Deformable Bodies 2018
ISBN
978-80-7561-142-0
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Název nakladatele
Fakulta strojního inženýrství UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
17. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—