Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv tlumicí soustavy na kmitání vozidla při různých jízdních podmínkách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F18%3A43894149" target="_blank" >RIV/44555601:13420/18:43894149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv tlumicí soustavy na kmitání vozidla při různých jízdních podmínkách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem práce bylo posouzení celé soustavy pružení osobního automobilu. Byl zjišťován vliv huštění a typ pneumatik na zrychlení různých částí automobilu (náprava, volant, uchycení sedadla řidiče, karosérie a zrychlení působící na řidiče). Typy tlumičů a pružin osobního automobilu byly řešeny také. Pro měření byly využity senzory zrychlení a přítlaků mezi kolem a vozovkou pomocí testovacích stolic. V práci byly porovnány výhody a rezervy jednotlivých systémů a u systémů s proměnou tuhostí odpružení, byly vyhodnoceny všechny nastavení odpružení. Práce byla provedena experimentálně v laboratorním prostředí i v reálném provozu.

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of the damping system on vehicle vibration under different driving conditions

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the thesis was to assess the whole system of passenger car springs. The influence of inflation and the type of tires on acceleration of various parts of the car (axle, steering wheel, driver&apos;s seat attachment, bodywork and acceleration of the driver) were investigated. The types of dampers and springs of a passenger car were also addressed. The accelerometers and wheel-to-ground sensors were used for measurement using test benches. The benefits and reserves of individual systems were compared in the work, and in the systems with the cushioning rigidity, all the suspension settings were evaluated. The work was done experimentally in laboratory environment and in real operation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dynamics of Rigid and Deformable Bodies 2018

  • ISBN

    978-80-7561-142-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    Fakulta strojního inženýrství UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    17. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku