Assesment of rail vehicle running with damaged wheel on a ride comfort for passenger
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F18%3A43894201" target="_blank" >RIV/44555601:13420/18:43894201 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201815703004" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201815703004</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201815703004" target="_blank" >10.1051/matecconf/201815703004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assesment of rail vehicle running with damaged wheel on a ride comfort for passenger
Popis výsledku v původním jazyce
In certain conditions rail vehicles wheels can be during operation damaged. Then, the profile of wheels is no longer circular, but it is changed depending on the type and severity of defects. When such rail vehicle with the damaged wheel operates, the quality of a ride comfort for passenger is degraded. This article is focused on the assessment of ride comfort for passenger based on results obtained from dynamic analyses. Simulations and calculations were carried out in commercial multibody software. In our research we considered one type of the railway wheel untrueness - wheel-flat. This type of wheel damaging is relatively common and has such influence on the ride comfort for passenger worsening, which needs to be detected and investigated.
Název v anglickém jazyce
Assesment of rail vehicle running with damaged wheel on a ride comfort for passenger
Popis výsledku anglicky
In certain conditions rail vehicles wheels can be during operation damaged. Then, the profile of wheels is no longer circular, but it is changed depending on the type and severity of defects. When such rail vehicle with the damaged wheel operates, the quality of a ride comfort for passenger is degraded. This article is focused on the assessment of ride comfort for passenger based on results obtained from dynamic analyses. Simulations and calculations were carried out in commercial multibody software. In our research we considered one type of the railway wheel untrueness - wheel-flat. This type of wheel damaging is relatively common and has such influence on the ride comfort for passenger worsening, which needs to be detected and investigated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences
ISBN
978-80-554-1360-0
ISSN
—
e-ISSN
2261-236X
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1-11
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
Les Ulis
Místo konání akce
Sklenné Teplice, Slovensko
Datum konání akce
5. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—