Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assesment of rail vehicle running with damaged wheel on a ride comfort for passenger

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F18%3A43894201" target="_blank" >RIV/44555601:13420/18:43894201 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201815703004" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201815703004</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201815703004" target="_blank" >10.1051/matecconf/201815703004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assesment of rail vehicle running with damaged wheel on a ride comfort for passenger

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In certain conditions rail vehicles wheels can be during operation damaged. Then, the profile of wheels is no longer circular, but it is changed depending on the type and severity of defects. When such rail vehicle with the damaged wheel operates, the quality of a ride comfort for passenger is degraded. This article is focused on the assessment of ride comfort for passenger based on results obtained from dynamic analyses. Simulations and calculations were carried out in commercial multibody software. In our research we considered one type of the railway wheel untrueness - wheel-flat. This type of wheel damaging is relatively common and has such influence on the ride comfort for passenger worsening, which needs to be detected and investigated.

  • Název v anglickém jazyce

    Assesment of rail vehicle running with damaged wheel on a ride comfort for passenger

  • Popis výsledku anglicky

    In certain conditions rail vehicles wheels can be during operation damaged. Then, the profile of wheels is no longer circular, but it is changed depending on the type and severity of defects. When such rail vehicle with the damaged wheel operates, the quality of a ride comfort for passenger is degraded. This article is focused on the assessment of ride comfort for passenger based on results obtained from dynamic analyses. Simulations and calculations were carried out in commercial multibody software. In our research we considered one type of the railway wheel untrueness - wheel-flat. This type of wheel damaging is relatively common and has such influence on the ride comfort for passenger worsening, which needs to be detected and investigated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MATEC Web of Conferences

  • ISBN

    978-80-554-1360-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    2261-236X

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Název nakladatele

    EDP Sciences

  • Místo vydání

    Les Ulis

  • Místo konání akce

    Sklenné Teplice, Slovensko

  • Datum konání akce

    5. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku