Možnosti modelování nabíjení elektromobilů pomocí fyzikálního schématu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F19%3A43894803" target="_blank" >RIV/44555601:13420/19:43894803 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti modelování nabíjení elektromobilů pomocí fyzikálního schématu
Popis výsledku v původním jazyce
V současné době představuje nabíjení elektromobilů výrazného rozmachu, a proto i rozšíření počtu nabíjecích stanic elektromobilů. To souhrnně představuje vzrůst připojování zátěží neobvyklého chování k napájecí síti. Elektromobily se při nabíjení nechovají jako pasivní zátěž, kterou lze jednoduše definovat odebíraným výkonem po stanovenou dobu. Průběh nabíjení má specifické chování ovlivněné typem nabíjecí stanice a komunikací s baterií ve voze. Při nabíjení je ovlivňována napájecí síť, a to s ohledem na možnost nerovnoměrně odebraných výkonů a generování vyšších harmonických, které mohou způsobovat nesymetrii v síti a zhoršovat kvalitu elektrické energie. Článek popisuje možnosti modelování nabíjení vybraných typů elektromobilů pomocí fyzikálního schématu v alternativním softwaru pro elektroenergetiku. Jsou zde popsány možné varianty, jak namodelovat nabíjení elektromobilu jako zátěž připojenou k určitému bodu v elektrizační soustavě. Pro tyto varianty jsou vytvořeny modely, které jsou následně aplikovány na vybraných simulačních obvodech, a dále zhodnocena jejich použitelnost.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of electromobile charging modelling by physical diagram
Popis výsledku anglicky
Currently, electric vehicle charging has been significantly expanded and therefore electric vehicle charging stations are built in large numbers. This represents an increase of connected uncommon loads to the electric grid. Behaviour of electric vehicles when charging is not the same as standard passive load which could be defined by consumed power during given time. Charging waveform has a specific behaviour which is influenced by type of charging station and communication with the car battery. When charging the electric grid has being influenced in the case of non-symmetrical power loading and harmonics generating. They lead to the voltage quality deterioration. The paper describes possible ways for charging modelling of chosen electric vehicles by physical diagrams in alternative simulation software for electric power system. The possible ways are introduced how to model the charging as a general load connected to the grid. There are created new models for chosen ways which are applied on chosen simulation circuits and is evaluated their usability.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z konference Experimentální a výpočtové metody v inženýrství 2019
ISBN
978-80-7561-185-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
87-96
Název nakladatele
FSI UJEP v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
12. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—