Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti modelování nabíjení elektromobilů pomocí fyzikálního schématu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F19%3A43894803" target="_blank" >RIV/44555601:13420/19:43894803 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti modelování nabíjení elektromobilů pomocí fyzikálního schématu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době představuje nabíjení elektromobilů výrazného rozmachu, a proto i rozšíření počtu nabíjecích stanic elektromobilů. To souhrnně představuje vzrůst připojování zátěží neobvyklého chování k napájecí síti. Elektromobily se při nabíjení nechovají jako pasivní zátěž, kterou lze jednoduše definovat odebíraným výkonem po stanovenou dobu. Průběh nabíjení má specifické chování ovlivněné typem nabíjecí stanice a komunikací s baterií ve voze. Při nabíjení je ovlivňována napájecí síť, a to s ohledem na možnost nerovnoměrně odebraných výkonů a generování vyšších harmonických, které mohou způsobovat nesymetrii v síti a zhoršovat kvalitu elektrické energie. Článek popisuje možnosti modelování nabíjení vybraných typů elektromobilů pomocí fyzikálního schématu v alternativním softwaru pro elektroenergetiku. Jsou zde popsány možné varianty, jak namodelovat nabíjení elektromobilu jako zátěž připojenou k určitému bodu v elektrizační soustavě. Pro tyto varianty jsou vytvořeny modely, které jsou následně aplikovány na vybraných simulačních obvodech, a dále zhodnocena jejich použitelnost.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of electromobile charging modelling by physical diagram

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, electric vehicle charging has been significantly expanded and therefore electric vehicle charging stations are built in large numbers. This represents an increase of connected uncommon loads to the electric grid. Behaviour of electric vehicles when charging is not the same as standard passive load which could be defined by consumed power during given time. Charging waveform has a specific behaviour which is influenced by type of charging station and communication with the car battery. When charging the electric grid has being influenced in the case of non-symmetrical power loading and harmonics generating. They lead to the voltage quality deterioration. The paper describes possible ways for charging modelling of chosen electric vehicles by physical diagrams in alternative simulation software for electric power system. The possible ways are introduced how to model the charging as a general load connected to the grid. There are created new models for chosen ways which are applied on chosen simulation circuits and is evaluated their usability.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z konference Experimentální a výpočtové metody v inženýrství 2019

  • ISBN

    978-80-7561-185-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    87-96

  • Název nakladatele

    FSI UJEP v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    12. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku