Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nabíjení elektromobilů modelované fyzikálním schématem pro řešení velikosti napětí v distribuční síti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F20%3A43895606" target="_blank" >RIV/44555601:13420/20:43895606 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nabíjení elektromobilů modelované fyzikálním schématem pro řešení velikosti napětí v distribuční síti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době dochází k instalaci velkého množství veřejných nabíjecích stanic elektromobilů. Ty představují nestandardní zátěž, která je tak připínaná k elektrické distribuční síti. Při odběru elektrické energie ze sítě při nabíjení elektromobilů dochází k úbytkům napětí v síti. Pokud je daná síť nedostatečně dimenzovaná, nebo při nabíjení velkého množní vozidel najednou bez aplikace řízení nabíjení, napětí v jednotlivých uzlech sítě může podkročit žádanou úroveň. To vede ke zhoršení parametrů kvality elektrické energie. Jelikož nelze předpokládat výrazný rozvoj domácích nabíjecích stanic, bude v následujících letech probíhat rozvoj veřejných dobíjecích stanic, u kterých bude možné snáze v budoucnu implementovat případné řízení nabíjení. Článek popisuje modelování nabíjení elektromobilů pomocí výkonového modelu zátěže v podobě fyzikální zátěže v alternativním softwaru. Vytvořený model zátěže nabíjecí stanice je využit k řešení napěťových poměrů v distribuční síti malého rozsahu s nízkou penetrací veřejných dobíjecích stanic. Sledovány jsou velikosti napětí v jednotlivých uzlech sítě při náhodném připojování, a tedy i nabíjení elektromobilů během pracovního dne bez řízení nabíjení. Pro definování zátěže v distribuční síti jsou využity typové odběrové diagramy domácností.

  • Název v anglickém jazyce

    The Electric Vehicle Charging Modelling by Physical Diagram for Voltage Level Studies in Distribution Grid

  • Popis výsledku anglicky

    At present, many public electric vehicle charging stations have been installed. They represent non-standard loads, which have been connected to the electric distribution grid. Voltage drops in distribution grid occur when electrical energy is drawn by electric vehicles at charging process. Inasmuch the electrical grid is insufficiently dimensioned or at large amount electric vehicles concurrently charges without controlled charging system, the voltages could decrease under desired level in grid points. This leads to the deterioration of voltage quality in given grid. Inasmuch as the significant expansion of households charging stations cannot be assumed, the growth of public charging stations will be under way. Therefore, a system for possibility of controlled charging will be easier to implement. The paper describes the modelling of electric vehicles when charging by power load model in physical diagram implemented into alternative simulation software. The created charging station load model is used for solving of voltage studies in distribution grid. The grid contains a small number of points and low penetration of charging stations. Voltage levels are solved when random operation of charging stations during the working day without controlled system. For other loads, the typified daily loads diagrams of households are used.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimentální a výpočtové metody v inženýrství - sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-7561-258-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    120-127

  • Název nakladatele

    Fakulta strojního inženýrství UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    30. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku