Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Power Load Model for Electric Vehicle Charging Modelling and its Utilisation for Voltage Level Studies and Cables Ampacity in Distribution Grid

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F21%3A43895681" target="_blank" >RIV/44555601:13420/21:43895681 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23220/21:43964018

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.journalmt.com/artkey/mft-202101-0015_the-power-load-model-for-electric-vehicle-charging-modelling-and-its-utilisation-for-voltage-level-studies-and.php" target="_blank" >https://www.journalmt.com/artkey/mft-202101-0015_the-power-load-model-for-electric-vehicle-charging-modelling-and-its-utilisation-for-voltage-level-studies-and.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/mft.2021.015" target="_blank" >10.21062/mft.2021.015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Power Load Model for Electric Vehicle Charging Modelling and its Utilisation for Voltage Level Studies and Cables Ampacity in Distribution Grid

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When electrical energy is drawn by electric vehicles from charging stations at charging process the voltage drops and increased current loading of cable lines in distribution grid occur. Inasmuch the electrical grid is insufficiently dimensioned or at large amount electric vehicles concurrently charges without controlled charging system, the voltages could decrease under desired level in grid points. This leads to the deterioration of voltage quality in given grid. The higher cables current loading leads to active power losses increase and decrease their service life. The paper describes the utilisation of modelling the electric vehicles when charging by power load model in physical diagram implemented into alternative simulation software. The created charging station load model is used for solving of voltage studies in distribution grid and for the analysis of cable lines ampacity. The grid contains a small number of points and low penetration of charging stations. Voltage levels are solved when random operation of charging stations during the working day without controlled system. For other loads, the typified daily loads diagrams of households are used.

  • Název v anglickém jazyce

    The Power Load Model for Electric Vehicle Charging Modelling and its Utilisation for Voltage Level Studies and Cables Ampacity in Distribution Grid

  • Popis výsledku anglicky

    When electrical energy is drawn by electric vehicles from charging stations at charging process the voltage drops and increased current loading of cable lines in distribution grid occur. Inasmuch the electrical grid is insufficiently dimensioned or at large amount electric vehicles concurrently charges without controlled charging system, the voltages could decrease under desired level in grid points. This leads to the deterioration of voltage quality in given grid. The higher cables current loading leads to active power losses increase and decrease their service life. The paper describes the utilisation of modelling the electric vehicles when charging by power load model in physical diagram implemented into alternative simulation software. The created charging station load model is used for solving of voltage studies in distribution grid and for the analysis of cable lines ampacity. The grid contains a small number of points and low penetration of charging stations. Voltage levels are solved when random operation of charging stations during the working day without controlled system. For other loads, the typified daily loads diagrams of households are used.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Manufacturing Technology

  • ISSN

    1213-2489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    132-140

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85102286372