Nabíjení elektromobilů modelované fyzikálním schématem pro řešení velikosti napětí v distribuční síti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F20%3A43960782" target="_blank" >RIV/49777513:23220/20:43960782 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nabíjení elektromobilů modelované fyzikálním schématem pro řešení velikosti napětí v distribuční síti
Popis výsledku v původním jazyce
V současné době dochází k instalaci velkého množství veřejných nabíjecích stanic elektromobilů. Ty představují nestandardní zátěž, která je tak připínaná k elektrické distribuční síti. Při odběru elektrické energie ze sítě při nabíjení elektromobilů dochází k úbytkům napětí v síti. Pokud je daná síť nedostatečně dimenzovaná, nebo při nabíjení velkého množní vozidel najednou bez aplikace řízení nabíjení, napětí v jednotlivých uzlech sítě může podkročit žádanou úroveň. To vede ke zhoršení parametrů kvality elektrické energie. Jelikož nelze předpokládat výrazný rozvoj domácích nabíjecích stanic, bude v následujících letech probíhat rozvoj veřejných dobíjecích stanic, u kterých bude možné snáze v budoucnu implementovat případné řízení nabíjení. Článek popisuje modelování nabíjení elektromobilů pomocí výkonového modelu zátěže v podobě fyzikální zátěže v alternativním softwaru. Vytvořený model zátěže nabíjecí stanice je využit k řešení napěťových poměrů v distribuční síti malého rozsahu s nízkou penetrací veřejných dobíjecích stanic. Sledovány jsou velikosti napětí v jednotlivých uzlech sítě při náhodném připojování, a tedy i nabíjení elektromobilů během pracovního dne bez řízení nabíjení. Pro definování zátěže v distribuční síti jsou využity typové odběrové diagramy domácností.
Název v anglickém jazyce
The electric vehicle charging modelling by physical diagram for voltage level studies in distribution grid
Popis výsledku anglicky
At present, many public electric vehicle charging stations have been installed. They represent non-standard loads, which have been connected to the electric distribution grid. Voltage drops in distribution grid occur when electrical energy is drawn by electric vehicles at charging process. Inasmuch the electrical grid is insufficiently dimensioned or at large amount electric vehicles concurrently charges without controlled charging system, the voltages could decrease under desired level in grid points. This leads to the deterioration of voltage quality in given grid. Inasmuch as the significant expansion of households charging stations cannot be assumed, the growth of public charging stations will be under way. Therefore, a system for possibility of controlled charging will be easier to implement. The paper describes the modelling of electric vehicles when charging by power load model in physical diagram implemented into alternative simulation software. The created charging station load model is used for solving of voltage studies in distribution grid. The grid contains a small number of points and low penetration of charging stations. Voltage levels are solved when random operation of charging stations during the working day without controlled system. For other loads, the typified daily loads diagrams of households are used.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů