Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řízení kurikula - řízení učební činnosti žáků jako aktivní konstrukce poznatků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F02%3A00001710" target="_blank" >RIV/44555601:13430/02:00001710 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Řízení kurikula - řízení učební činnosti žáků jako aktivní konstrukce poznatků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na základě provedeného výzkumu řízení kurikula (47 základních a středních škol severočeského kraje) bylo zjištěno, že stále převládá transmisivní vyučování se všemi svými prvky. Toto pojetí vyučování ctí obsah, tj. učivo a základní funkci školy, tj. předávání poznání. Velká váha je kladena na vyučování jako na činnost učitele, menší na činnost žáka. Zaměřili jsme se na řídící činnost učitelů. Bylo zjištěno, že učitelé se poměrně dobře orientují v "moderních trendech" vyučování, znají je, ale nerealizujíje. Pravděpodobnou příčinou jsou zkušenosti, které učitelé získali ve vyučování jako žáci základní, studenti střední a vysoké školy. Tato zkušenost jim byla potvrzena, když se i oni dostali do role učitele a konfrontovali řízení kurikula se zkušenostmi svých starších, zkušenějších kolegů - učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Curriculum control - control of pupil's activities as an active knowledge construction

  • Popis výsledku anglicky

    Pursuant to research fulfilment of curriculum control (47 primary and secondary schools of north bohemia region) was inquest persisting transmisive instruction with all thier elements. This class conception is revering content, i.e. subject matter and principals of school function, i.e. knowledge transfer. Accent is placed on class as well as on teacher's activities, less on pupil's activity. We have focused on teacher's control action. There was inquested, teacher's good orientation in "modern instructional trends", they know them, but they do not use them. In between these reasons are experiences, which teachers gained in class as pupils of primary school, high school and university. This experience was confirmated, when they became the teachers andthey confronted curriculum control as an experience of their older and experienced colleague - teacher.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F00%2FP084" target="_blank" >GA406/00/P084: Učební styl žáka - jedna z připomínek umožňující řízení učební činnosti jako aktivní konstrukci poznání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník XI. mezinárodní konference o výuce chemie IX - 2001 "Profil učitele chemie II"

  • ISBN

    80-7041-868-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    74-76

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    1. 1. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku