Řízení kurikula - řízení učební činnosti žáků jako aktivní konstrukce poznatků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F02%3A00001710" target="_blank" >RIV/44555601:13430/02:00001710 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řízení kurikula - řízení učební činnosti žáků jako aktivní konstrukce poznatků
Popis výsledku v původním jazyce
Na základě provedeného výzkumu řízení kurikula (47 základních a středních škol severočeského kraje) bylo zjištěno, že stále převládá transmisivní vyučování se všemi svými prvky. Toto pojetí vyučování ctí obsah, tj. učivo a základní funkci školy, tj. předávání poznání. Velká váha je kladena na vyučování jako na činnost učitele, menší na činnost žáka. Zaměřili jsme se na řídící činnost učitelů. Bylo zjištěno, že učitelé se poměrně dobře orientují v "moderních trendech" vyučování, znají je, ale nerealizujíje. Pravděpodobnou příčinou jsou zkušenosti, které učitelé získali ve vyučování jako žáci základní, studenti střední a vysoké školy. Tato zkušenost jim byla potvrzena, když se i oni dostali do role učitele a konfrontovali řízení kurikula se zkušenostmi svých starších, zkušenějších kolegů - učitelů.
Název v anglickém jazyce
Curriculum control - control of pupil's activities as an active knowledge construction
Popis výsledku anglicky
Pursuant to research fulfilment of curriculum control (47 primary and secondary schools of north bohemia region) was inquest persisting transmisive instruction with all thier elements. This class conception is revering content, i.e. subject matter and principals of school function, i.e. knowledge transfer. Accent is placed on class as well as on teacher's activities, less on pupil's activity. We have focused on teacher's control action. There was inquested, teacher's good orientation in "modern instructional trends", they know them, but they do not use them. In between these reasons are experiences, which teachers gained in class as pupils of primary school, high school and university. This experience was confirmated, when they became the teachers andthey confronted curriculum control as an experience of their older and experienced colleague - teacher.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F00%2FP084" target="_blank" >GA406/00/P084: Učební styl žáka - jedna z připomínek umožňující řízení učební činnosti jako aktivní konstrukci poznání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník XI. mezinárodní konference o výuce chemie IX - 2001 "Profil učitele chemie II"
ISBN
80-7041-868-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
74-76
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—