Řízení učební činnosti (jako aktivní konstrukce poznání žáka)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F02%3A00001714" target="_blank" >RIV/44555601:13430/02:00001714 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44555601:13510/03:00002122 RIV/44555601:13510/04:00002469
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řízení učební činnosti (jako aktivní konstrukce poznání žáka)
Popis výsledku v původním jazyce
Řízení učební činnosti jako aktivní konstrukce poznání žáka je jednou z možností, z cest, jak řídit učební činnost žáků. Aktivní konstrukce poznání vychází z konstruktivistického pojetí. To staví na konstrukci, výstavbě poznání, kde základním aktérem, "konstruktérem poznání" je dítě, žák. Při poznávání je brána v úvahu osobní zkušenost žáka s tématem. Školní učení, které má vést k trvalým výsledkům, je často dlouhodobým, pracným zpřesňováním, propracováním každodenních zkušeností, spočívá v neustálém dialogu mezi subjektem, tj. žákem, který se učí, a dalším subjektem, tj. učitelem, který je nositelem cíle, ale i bohatstvím lidských zkušeností i znalcem podstaty procesu učení. Důležitým předpokladem konstruktivistického pojetí je položení výchozího boduvzdělávacího procesu do místa, kde je žák, jehož mysl se orientuje v komplexním prostředí a je zaměřena na vytváření celkového obrazu. Učení je zároveň sociální proces, nastává tehdy, když jedinci spolu-pracují na budování - konstrukci sd
Název v anglickém jazyce
Control of instructional activities (like active construction knowledge pupil)
Popis výsledku anglicky
Instructional activity control like active construction of pupil's knowledge is one of the possibilities, how take control of pupil's instructional activity. Active construction knowledge starts from constructivity conception. It is based on construction, build-up knowledge, where basicaly involved, "designer of knowledge" is child, pupil. There is taken consideration pupil's experience with topics at cognition. School teaching, which which supposed to lead to lasting record, is often long-termed, elaborate specification, refinement of daily experience. It rests in continuous duologue among subject, i.e. pupil, who learns, and next subject, i.e. teacher, that is bearer of purposes, but also bearer of experience's wealth and expert in essence of learning process. Important presumption of constructivity conception is to lay point of educational departure to the places, where's pupil oriented in complex environment and is set on generation of the total picture. Teaching is also social sui
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
80-7044-545-1
Počet stran knihy
135
Název nakladatele
Acta Universitatis Purkynianae Ústí n. L.
Místo vydání
Ústí n. L.
Kód UT WoS knihy
—