Učební styl, jedna z podmínek ovlivňující aktivní konstrukci poznatků žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F01%3A00001422" target="_blank" >RIV/44555601:13430/01:00001422 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učební styl, jedna z podmínek ovlivňující aktivní konstrukci poznatků žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Článek předkládá výsledky výzkumu provedeném na 2. st. ZŠ. Diagnostik a učebního stylu ve zkoumaném vzorku ukázala velmi malou skupinu žáků s pragmatickým učebním stylem. Domníváme se, že tomu zjištění napomáhá "tradiční vyučování", které je zaměřeno především na transmisi poznatků. Učitelé (rovněž technických předmětů) mohou pomoci ovlivňovat, měnit učební styl žáků právě rozvojem tohoto učebního stylu. Znalost učebního stylu žáků je nezbytný předpoklad pro umožnění individuálního přístupu učitele k žákům a pro vyučování prostřednictvím aktivní konstrukce.
Název v anglickém jazyce
Learning style - one of conditions influencing active construction of cognition
Popis výsledku anglicky
Article propose results of research from secondary schools. Learning styles diagnostics in search sample showed very small group of pupil's with pragmatic learning style. We suppose that formal instruction's facilitating this with it's focusing just on transmision of knowledges. Teachers (also of technical subject) can help with influencing it, changing pupil's learning style by developement of this style. Knowledge of pupil's learning styles is necessary condition to let teacher treat pupil individualyand for instruction by active construction.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F00%2FP084" target="_blank" >GA406/00/P084: Učební styl žáka - jedna z připomínek umožňující řízení učební činnosti jako aktivní konstrukci poznání</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania
ISBN
80-8055-559-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
222-226
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
1. 1. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—