Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptation of Personalized Education in E-learning Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701LI7" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701LI7 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61988987:17450/17:A1801MAU

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptation of Personalized Education in E-learning Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We know from the classic instruction that some students might be hindered and bored by collective teaching. Others, on the other hand, might find it too fast, as a result of which they are not able to understand everything. Other students are sat-isfied with the pace of instruction but may not be satisfied with the teaching style of a particular teacher. Consequently, such students dislike some teachers and courses and their study results become worse. Those reasons lead to the idea of the optimization of the learning process through the individualization of instruc-tion. [1, 2] The individualization of instruction mirrors each student?s learning style, skills and the already acquired knowledge. Such a method cannot be ap-plied in typical face-to-face classes where the students cannot be treated individu-ally. In the time of the informatization of society, the Internet, and suitable SW and HW instruments, the computer-based (specifically e-learning and web tech-nologies) instruction can easily be realized. [3] The paper describes the proposi-tion and solution of adaptive instruction through e-learning aimed at the personal-ization of instruction according to each student?s learning style and current knowledge.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptation of Personalized Education in E-learning Environment

  • Popis výsledku anglicky

    We know from the classic instruction that some students might be hindered and bored by collective teaching. Others, on the other hand, might find it too fast, as a result of which they are not able to understand everything. Other students are sat-isfied with the pace of instruction but may not be satisfied with the teaching style of a particular teacher. Consequently, such students dislike some teachers and courses and their study results become worse. Those reasons lead to the idea of the optimization of the learning process through the individualization of instruc-tion. [1, 2] The individualization of instruction mirrors each student?s learning style, skills and the already acquired knowledge. Such a method cannot be ap-plied in typical face-to-face classes where the students cannot be treated individu-ally. In the time of the informatization of society, the Internet, and suitable SW and HW instruments, the computer-based (specifically e-learning and web tech-nologies) instruction can easily be realized. [3] The paper describes the proposi-tion and solution of adaptive instruction through e-learning aimed at the personal-ization of instruction according to each student?s learning style and current knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Emerging Technologies for Education

  • ISBN

    978-3-319-52835-9

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    433-442

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Switzerland

  • Místo konání akce

    Rome, Italy

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku