Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Styles Within an eLearning System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100ZLH" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100ZLH - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Styles Within an eLearning System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with teaching styles in an intelligent tutoring environment. In our project Adaptive individualised instruction on e-learning we aim to find a way, how to personalise instruction. We defined several modules of this intelligent tutoring ine-learning system: the learner module, the author module and the module of adaptive algorithms. The author module consists of study materials that are tailored to individual students. To build the author module we need to determine teaching styles as aspecific way, how to present knowledge to learners. A bibliographic search on teaching styles brings two terms used most frequently: teacher-centred and student-centred. In the adapted e-course the student-centred approach prevails

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Styles Within an eLearning System

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with teaching styles in an intelligent tutoring environment. In our project Adaptive individualised instruction on e-learning we aim to find a way, how to personalise instruction. We defined several modules of this intelligent tutoring ine-learning system: the learner module, the author module and the module of adaptive algorithms. The author module consists of study materials that are tailored to individual students. To build the author module we need to determine teaching styles as aspecific way, how to present knowledge to learners. A bibliographic search on teaching styles brings two terms used most frequently: teacher-centred and student-centred. In the adapted e-course the student-centred approach prevails

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluace eLearningu - systémový přístup</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th Conference on e-Learning

  • ISBN

    978-1-906638-82-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Academic Publishing Limited

  • Místo vydání

    Instituto Superior de Engenharia do Porto

  • Místo konání akce

    Porto, Portugal

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku