Teaching Styles Within an eLearning System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100ZLH" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100ZLH - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Styles Within an eLearning System
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with teaching styles in an intelligent tutoring environment. In our project Adaptive individualised instruction on e-learning we aim to find a way, how to personalise instruction. We defined several modules of this intelligent tutoring ine-learning system: the learner module, the author module and the module of adaptive algorithms. The author module consists of study materials that are tailored to individual students. To build the author module we need to determine teaching styles as aspecific way, how to present knowledge to learners. A bibliographic search on teaching styles brings two terms used most frequently: teacher-centred and student-centred. In the adapted e-course the student-centred approach prevails
Název v anglickém jazyce
Teaching Styles Within an eLearning System
Popis výsledku anglicky
The paper deals with teaching styles in an intelligent tutoring environment. In our project Adaptive individualised instruction on e-learning we aim to find a way, how to personalise instruction. We defined several modules of this intelligent tutoring ine-learning system: the learner module, the author module and the module of adaptive algorithms. The author module consists of study materials that are tailored to individual students. To build the author module we need to determine teaching styles as aspecific way, how to present knowledge to learners. A bibliographic search on teaching styles brings two terms used most frequently: teacher-centred and student-centred. In the adapted e-course the student-centred approach prevails
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluace eLearningu - systémový přístup</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 9th Conference on e-Learning
ISBN
978-1-906638-82-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Academic Publishing Limited
Místo vydání
Instituto Superior de Engenharia do Porto
Místo konání akce
Porto, Portugal
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—