Intelligent Tutoring in E-Learning System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100ZLE" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100ZLE - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intelligent Tutoring in E-Learning System
Popis výsledku v původním jazyce
Both in distance learning and in full-time study forms we can meet many eLearning elements. With support of clever learning management systems (LMS) we are able to offer more than traditional series of instructions, tasks and tests. Adaptive educationalenvironment tailors study course to learner according to his/her characteristics as learning styles, abilities, needs, interests and actual knowledge of subject. Intelligent tutoring system consists of several modules. Our field of research now includesthe learner module, the author module and the module of adaptive algorithms. In the paper we describe our conception of ?intelligent virtual tutor behaviour?. Virtual tutor has to have sufficiently rich supply of different styles and forms of teaching, partly enough information about styles of learning, kinds of memory and other students? qualities. We suggest a way of keeping information and its use by virtual tutor as well.
Název v anglickém jazyce
Intelligent Tutoring in E-Learning System
Popis výsledku anglicky
Both in distance learning and in full-time study forms we can meet many eLearning elements. With support of clever learning management systems (LMS) we are able to offer more than traditional series of instructions, tasks and tests. Adaptive educationalenvironment tailors study course to learner according to his/her characteristics as learning styles, abilities, needs, interests and actual knowledge of subject. Intelligent tutoring system consists of several modules. Our field of research now includesthe learner module, the author module and the module of adaptive algorithms. In the paper we describe our conception of ?intelligent virtual tutor behaviour?. Virtual tutor has to have sufficiently rich supply of different styles and forms of teaching, partly enough information about styles of learning, kinds of memory and other students? qualities. We suggest a way of keeping information and its use by virtual tutor as well.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluace eLearningu - systémový přístup</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
9th European Conference on e-Learning
ISBN
978-1-906638-82-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
—
Název nakladatele
Academic Publishing Limited
Místo vydání
Instituto Superior de Engenharia do Porto
Místo konání akce
Porto, Portugal
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—