Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intelligent Tutoring in E-Learning System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100ZLE" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100ZLE - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intelligent Tutoring in E-Learning System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Both in distance learning and in full-time study forms we can meet many eLearning elements. With support of clever learning management systems (LMS) we are able to offer more than traditional series of instructions, tasks and tests. Adaptive educationalenvironment tailors study course to learner according to his/her characteristics as learning styles, abilities, needs, interests and actual knowledge of subject. Intelligent tutoring system consists of several modules. Our field of research now includesthe learner module, the author module and the module of adaptive algorithms. In the paper we describe our conception of ?intelligent virtual tutor behaviour?. Virtual tutor has to have sufficiently rich supply of different styles and forms of teaching, partly enough information about styles of learning, kinds of memory and other students? qualities. We suggest a way of keeping information and its use by virtual tutor as well.

  • Název v anglickém jazyce

    Intelligent Tutoring in E-Learning System

  • Popis výsledku anglicky

    Both in distance learning and in full-time study forms we can meet many eLearning elements. With support of clever learning management systems (LMS) we are able to offer more than traditional series of instructions, tasks and tests. Adaptive educationalenvironment tailors study course to learner according to his/her characteristics as learning styles, abilities, needs, interests and actual knowledge of subject. Intelligent tutoring system consists of several modules. Our field of research now includesthe learner module, the author module and the module of adaptive algorithms. In the paper we describe our conception of ?intelligent virtual tutor behaviour?. Virtual tutor has to have sufficiently rich supply of different styles and forms of teaching, partly enough information about styles of learning, kinds of memory and other students? qualities. We suggest a way of keeping information and its use by virtual tutor as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluace eLearningu - systémový přístup</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    9th European Conference on e-Learning

  • ISBN

    978-1-906638-82-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Academic Publishing Limited

  • Místo vydání

    Instituto Superior de Engenharia do Porto

  • Místo konání akce

    Porto, Portugal

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku