Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptation of teaching process based on a students individual learning needs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA11011DS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A11011DS - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptation of teaching process based on a students individual learning needs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Development of current society requires integration of information technology to every sector, including education. The idea of adaptive teaching in e-learning environment is based on paying attention and giving support to various learning styles. More effective, user friendly thus better quality education can be achieved through such an environment (Schaik, 2002; Barker, 2009). This paper deals with a design of intelligent virtual tutor behavior, which would adapt its learning ability to both static and dynamically changing student?s qualities. Virtual tutor, in order to manage all that, has to have a sufficiently rich supply of different styles and forms of teaching, with enough information about styles of learning, kinds of memory and other student?s qualities. This paper describes a draft adaptive education model and the results of the first part of the solution - definition of learning styles, pilot testing on students and an outline of further research.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptation of teaching process based on a students individual learning needs

  • Popis výsledku anglicky

    Development of current society requires integration of information technology to every sector, including education. The idea of adaptive teaching in e-learning environment is based on paying attention and giving support to various learning styles. More effective, user friendly thus better quality education can be achieved through such an environment (Schaik, 2002; Barker, 2009). This paper deals with a design of intelligent virtual tutor behavior, which would adapt its learning ability to both static and dynamically changing student?s qualities. Virtual tutor, in order to manage all that, has to have a sufficiently rich supply of different styles and forms of teaching, with enough information about styles of learning, kinds of memory and other student?s qualities. This paper describes a draft adaptive education model and the results of the first part of the solution - definition of learning styles, pilot testing on students and an outline of further research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus