Srovnání výsledků počítačem podporované a frontální výuky fyziky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F11%3A%230001455" target="_blank" >RIV/47813059:19520/11:#0001455 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Srovnání výsledků počítačem podporované a frontální výuky fyziky
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je prezentovat výsledky pedagogického experimentu, který proběhl v první polovině roku 2009 na čtyřech gymnáziích Moravskoslezského kraje. Výzkumný vzorek zahrnoval 336 žáků z 12 tříd. Cílem experimentu bylo porovnat výsledky počítačem podporované výuky fyziky a tradiční frontální výuky fyziky v tématu změn skupenství. Výzkumný problém byl řešen formou pedagogického experimentu, v němž byla experimentální skupina vyučována pomocí multimediálního počítačového programu Fázové změny a kontrolní skupina tradiční frontální metodou. Postoje žáků byly zjišťovány pomocí dotazníku. Výzkumem bylo zjištěno, že přírůstek vědomostí a dovedností žáků v oblasti změn skupenství, retence těchto vědomostí a dovedností ani vybrané postoje k dané metodě výukynebyly u žáků kontrolní a experimentální skupiny statisticky významně odlišné. Dále byla zjištěna vysoká variabilita výsledků výuky na jednotlivých školách a rovněž prakticky totožné výsledky dívek a chlapců v experimentální skupině.
Název v anglickém jazyce
A Comparison of results of computer-based and frontal teaching of physics
Popis výsledku anglicky
The goal of this article is to present results of a pedagogical experiment that was carried out in the first half of the year 2009 at four gymnasiums in the Northern Moravia region. Research sample included 336 pupils from 12 classes. The aim of the experiment was to compare learning outcomes of computer based instruction and traditional frontal instruction of physics in the subject of phase changes. The research problem was solved by a pedagogical experiment with two groups of pupils - experimental group learned via computer based instruction, control group via frontal teaching. Pupil´s attitudes towards both instruction methods were examined by a questionnaire. Research revealed that differences in increase of pupil´s knowledge in the subject of phase changes, retention of this knowledge and attitudes towards instruction method between both groups weren´t statistically significant. Research also revealed high variability of learning outcomes in different schools and almost identical.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
45-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—