Multimedia elements contributing to the technical subject instruction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000137" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000137 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18450/12:50000137 RIV/62690094:18470/12:50000137
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multimedia elements contributing to the technical subject instruction
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the research in the field of technical subject instruction. The research was divided into two parts. First, the pedagogical experiment ran following the ?pretest - instruction - post-test? structure providing comparison of students´knowledge defined by the level of test scores. The process of instruction either includes multimedia elements within the phase of explanation, or the explanations are mostly presented in the verbal form only. Second, the questionnaire monitoring the instruction was applied to show students´ attitudes towards implementing the multimedia elements in the process. Despite the results did not prove significant differences in the test scores, students´ positive attitudes towards the multimedia elements were discovered, which contributes substantially to the motivation to learning, as minimum.
Název v anglickém jazyce
Multimedia elements contributing to the technical subject instruction
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the research in the field of technical subject instruction. The research was divided into two parts. First, the pedagogical experiment ran following the ?pretest - instruction - post-test? structure providing comparison of students´knowledge defined by the level of test scores. The process of instruction either includes multimedia elements within the phase of explanation, or the explanations are mostly presented in the verbal form only. Second, the questionnaire monitoring the instruction was applied to show students´ attitudes towards implementing the multimedia elements in the process. Despite the results did not prove significant differences in the test scores, students´ positive attitudes towards the multimedia elements were discovered, which contributes substantially to the motivation to learning, as minimum.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDUCON 2012 : collaborative learning and new pedagogic approaches in engineering education
ISBN
978-1-4673-1455-8
ISSN
2165-9559
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
410-413
Název nakladatele
Mohammed V University
Místo vydání
Souissi
Místo konání akce
Marrakes, Maroko
Datum konání akce
17. 4. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—