Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multimedia elements contributing to the technical subject instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000137" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000137 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18450/12:50000137 RIV/62690094:18470/12:50000137

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multimedia elements contributing to the technical subject instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the research in the field of technical subject instruction. The research was divided into two parts. First, the pedagogical experiment ran following the ?pretest - instruction - post-test? structure providing comparison of students´knowledge defined by the level of test scores. The process of instruction either includes multimedia elements within the phase of explanation, or the explanations are mostly presented in the verbal form only. Second, the questionnaire monitoring the instruction was applied to show students´ attitudes towards implementing the multimedia elements in the process. Despite the results did not prove significant differences in the test scores, students´ positive attitudes towards the multimedia elements were discovered, which contributes substantially to the motivation to learning, as minimum.

  • Název v anglickém jazyce

    Multimedia elements contributing to the technical subject instruction

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the research in the field of technical subject instruction. The research was divided into two parts. First, the pedagogical experiment ran following the ?pretest - instruction - post-test? structure providing comparison of students´knowledge defined by the level of test scores. The process of instruction either includes multimedia elements within the phase of explanation, or the explanations are mostly presented in the verbal form only. Second, the questionnaire monitoring the instruction was applied to show students´ attitudes towards implementing the multimedia elements in the process. Despite the results did not prove significant differences in the test scores, students´ positive attitudes towards the multimedia elements were discovered, which contributes substantially to the motivation to learning, as minimum.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDUCON 2012 : collaborative learning and new pedagogic approaches in engineering education

  • ISBN

    978-1-4673-1455-8

  • ISSN

    2165-9559

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    410-413

  • Název nakladatele

    Mohammed V University

  • Místo vydání

    Souissi

  • Místo konání akce

    Marrakes, Maroko

  • Datum konání akce

    17. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku