Univerzita - učící se organizace?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F04%3A00002708" target="_blank" >RIV/44555601:13430/04:00002708 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Univerzita - učící se organizace?
Popis výsledku v původním jazyce
Hovořit o představě učící se organizace a dívat se přitom na univerzitu se může jevit na první pohled absurdní, neboť se očekává se samozřejmostí. Rozpoznat však vývojové trendy ve vzdělávací politice - zvyšující se počty studentů a požadavky zvýšené efektivity jsou do značné míry faktory, které nutí tuto samozřejmou představu opustit. Současným trendem ve světe je propojování, zmenšování rozdílu mezi univerzitou a "neuniverzitním" sektorem. Článek se snaží demonstrovat jednotlivé modely a trendy, kteréje možné začleňovat do úvah o dalším možném vývoji post středoškolského vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
University - learning organisation?
Popis výsledku anglicky
Discusses the idea of learning organisations and applies it to universities, suggesting that as they adapt to the changing environment they are becoming learning universities. Identifies developments in national politics, increases in student numbers anddemands for increased efficiency as factors necessitating change. Outlines the ideas that universities are making cross-sectoral alliances, lessening the distinction between university and non-university sectors. Discusses a range of models and modes ofintegrating post secondary education into university education, using case examples for each of the model types. Concludes that the emerging comprehensive universities developed from strategic alliances are organisations that both learn and foster learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogický výskum na Slovensku v európskom kontexte
ISBN
80-89034-77-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
440-449
Název nakladatele
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
6. 2. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—