Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Univerzita - učící se organizace?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F04%3A00002708" target="_blank" >RIV/44555601:13430/04:00002708 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Univerzita - učící se organizace?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hovořit o představě učící se organizace a dívat se přitom na univerzitu se může jevit na první pohled absurdní, neboť se očekává se samozřejmostí. Rozpoznat však vývojové trendy ve vzdělávací politice - zvyšující se počty studentů a požadavky zvýšené efektivity jsou do značné míry faktory, které nutí tuto samozřejmou představu opustit. Současným trendem ve světe je propojování, zmenšování rozdílu mezi univerzitou a "neuniverzitním" sektorem. Článek se snaží demonstrovat jednotlivé modely a trendy, kteréje možné začleňovat do úvah o dalším možném vývoji post středoškolského vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    University - learning organisation?

  • Popis výsledku anglicky

    Discusses the idea of learning organisations and applies it to universities, suggesting that as they adapt to the changing environment they are becoming learning universities. Identifies developments in national politics, increases in student numbers anddemands for increased efficiency as factors necessitating change. Outlines the ideas that universities are making cross-sectoral alliances, lessening the distinction between university and non-university sectors. Discusses a range of models and modes ofintegrating post secondary education into university education, using case examples for each of the model types. Concludes that the emerging comprehensive universities developed from strategic alliances are organisations that both learn and foster learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pedagogický výskum na Slovensku v európskom kontexte

  • ISBN

    80-89034-77-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    440-449

  • Název nakladatele

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    6. 2. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku