Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

University Alliances as Learning Networks: Towards Responsible European Engineering Universities?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F22%3A00360855" target="_blank" >RIV/68407700:21230/22:00360855 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/FIE56618.2022.9962496" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/FIE56618.2022.9962496</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/FIE56618.2022.9962496" target="_blank" >10.1109/FIE56618.2022.9962496</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    University Alliances as Learning Networks: Towards Responsible European Engineering Universities?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This Research to Practice Full Paper focuses on the European Universities initiative, which has launched the creation of European University networks to develop the European education sector and to enhance institutional capabilities for tackling grand societal challenges. We critically discuss the rationale and goals for establishing such alliances, focusing on the example of the EuroTeQ Engineering University. How can the formation of university alliances create learning networks and, in this way, increase moral reflexivity? For this purpose, we will consider the role of universities of technology in the 21st Century and the role that university alliances as learning networks can play to fulfil this role.

  • Název v anglickém jazyce

    University Alliances as Learning Networks: Towards Responsible European Engineering Universities?

  • Popis výsledku anglicky

    This Research to Practice Full Paper focuses on the European Universities initiative, which has launched the creation of European University networks to develop the European education sector and to enhance institutional capabilities for tackling grand societal challenges. We critically discuss the rationale and goals for establishing such alliances, focusing on the example of the EuroTeQ Engineering University. How can the formation of university alliances create learning networks and, in this way, increase moral reflexivity? For this purpose, we will consider the role of universities of technology in the 21st Century and the role that university alliances as learning networks can play to fulfil this role.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2022 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE)

  • ISBN

    978-1-6654-6244-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    2377-634X

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Linköping

  • Místo konání akce

    Uppsala

  • Datum konání akce

    8. 10. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku