University Alliances as Learning Networks: Towards Responsible European Engineering Universities?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F22%3A00360855" target="_blank" >RIV/68407700:21230/22:00360855 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/FIE56618.2022.9962496" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/FIE56618.2022.9962496</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/FIE56618.2022.9962496" target="_blank" >10.1109/FIE56618.2022.9962496</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
University Alliances as Learning Networks: Towards Responsible European Engineering Universities?
Popis výsledku v původním jazyce
This Research to Practice Full Paper focuses on the European Universities initiative, which has launched the creation of European University networks to develop the European education sector and to enhance institutional capabilities for tackling grand societal challenges. We critically discuss the rationale and goals for establishing such alliances, focusing on the example of the EuroTeQ Engineering University. How can the formation of university alliances create learning networks and, in this way, increase moral reflexivity? For this purpose, we will consider the role of universities of technology in the 21st Century and the role that university alliances as learning networks can play to fulfil this role.
Název v anglickém jazyce
University Alliances as Learning Networks: Towards Responsible European Engineering Universities?
Popis výsledku anglicky
This Research to Practice Full Paper focuses on the European Universities initiative, which has launched the creation of European University networks to develop the European education sector and to enhance institutional capabilities for tackling grand societal challenges. We critically discuss the rationale and goals for establishing such alliances, focusing on the example of the EuroTeQ Engineering University. How can the formation of university alliances create learning networks and, in this way, increase moral reflexivity? For this purpose, we will consider the role of universities of technology in the 21st Century and the role that university alliances as learning networks can play to fulfil this role.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2022 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE)
ISBN
978-1-6654-6244-0
ISSN
—
e-ISSN
2377-634X
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Linköping
Místo konání akce
Uppsala
Datum konání akce
8. 10. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—