Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ústní zkoušky pro žáky-cizince v českých základních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F06%3A00004037" target="_blank" >RIV/44555601:13430/06:00004037 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ústní zkoušky pro žáky-cizince v českých základních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je ukázat, jakým způsobem přispívá český vzdělávací systém k integraci dětí-cizinců (migrantů, azylantů, etnických minorit) do základních škol. Vytvoření systémů testů a certifikátů by mělo prokázat u žáků-cizinců znalost českého jazyka idosaženou prahovou úroveň ovládání češtiny jako cizího jazyka (s důrazem na ústní zkoušky), a tak umožnit modifikovat a dále specifikovat požadavky na adekvátní začlenění dětí-cizinců do konkrétního ročníku základní školy, neboť mechanické zařazování školáků podle věku se v současné době jeví jako nevyhovující.

  • Název v anglickém jazyce

    The oral examinations for students-foreingers in Czech primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the article is to present how the Czech education system deals with the of immigrants, refugees, and national minorities. The author pays particulat attention to the problems of teaching the Czech language in primary schools and emphasisesthe role of oral examinations in Czech as a foreign language. Creation of a system of appropriate tests and certificates should make it possible for the chidren to asquitre the Czech language on the minimum communicative level. Such a system would alsoenable to modify the teaching curricula, which in turn would result in the properplacement of the foreigners´ childern in primary school classes. Currently in the Czech education system places those childern in primary school classes on the basis of their age, which simply does not work.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Egzaminy ustne z języka obcego a ESOKJ

  • ISBN

    83-60730-01-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    UK Praze a Państwowa Wyzsza Szkola Zawodowa w Raciborzu

  • Místo vydání

    Praha - Ratiboř

  • Místo konání akce

    Praha-Ratiboř

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku