Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika vzdělávání a začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem v českém základním školství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F16%3A43888201" target="_blank" >RIV/44555601:13430/16:43888201 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika vzdělávání a začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem v českém základním školství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem textu je shrnout současný stav vzdělávání a začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do českého základního školství a poukázat na problematiku výuky češtiny jako druhého jazyka. Pozornost bude věnována zejména navrhovaným opatřením MŠMT ČR k dosažení lepší podpory vzdělávání žáků-cizinců v základním školství (přijímání žáků-cizinců, diagnostice znalosti českého jazyka a rozřazování žáků-cizinců do tří až čtyř jazykových úrovní, průběžnému vyhodnocování jazykových znalostí, startovacím třídám pro žáky-cizince bez znalosti českého jazyka - intenzivnímu jazykovému kurzu českého jazyka v délce 3 až 6 měsíců, kurzům češtiny v rozsahu podle diagnostikovaných úrovní, nezbytnému doučování - individuální práci pedagoga s žáky-cizinci nad rámec běžné výuky v případech odlišného předchozího vzdělávání a kulturních odlišností, "dvojjazyčnému" spolupracovníkovi učitele pro žáky s jazykovou úrovní A0-A1, zapojování žáků-cizinců do mimoškolních aktivit, dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků).

  • Název v anglickém jazyce

    Difficulties in the education and integration of pupils with differing mother tongues into the Czech primary school system

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to summarize current education conditions and the integration of pupils with differing mother tongues into the Czech primary school system. Particular attention will be paid to the teaching of Czech as a second language & to the implementation of the following steps proposed by the Ministry of Education: methods of intake of foreign pupils, assessing the level of knowledge of Czech & the sorting of foreign students into levels with preliminary intensive 3-6 month classes for those with no prior knowledge of Czech; continuous evaluation, providing necessary tutoring for foreign pupils with differing educational & cultural backgrounds, bilingual assistants to teachers for students with language levels A0/A1, the social integration of foreign pupils through extracurricular activities, ongoing training of teaching staff.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    84-92

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus