Problematika vzdělávání a začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem v českém základním školství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F16%3A43888201" target="_blank" >RIV/44555601:13430/16:43888201 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika vzdělávání a začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem v českém základním školství
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem textu je shrnout současný stav vzdělávání a začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do českého základního školství a poukázat na problematiku výuky češtiny jako druhého jazyka. Pozornost bude věnována zejména navrhovaným opatřením MŠMT ČR k dosažení lepší podpory vzdělávání žáků-cizinců v základním školství (přijímání žáků-cizinců, diagnostice znalosti českého jazyka a rozřazování žáků-cizinců do tří až čtyř jazykových úrovní, průběžnému vyhodnocování jazykových znalostí, startovacím třídám pro žáky-cizince bez znalosti českého jazyka - intenzivnímu jazykovému kurzu českého jazyka v délce 3 až 6 měsíců, kurzům češtiny v rozsahu podle diagnostikovaných úrovní, nezbytnému doučování - individuální práci pedagoga s žáky-cizinci nad rámec běžné výuky v případech odlišného předchozího vzdělávání a kulturních odlišností, "dvojjazyčnému" spolupracovníkovi učitele pro žáky s jazykovou úrovní A0-A1, zapojování žáků-cizinců do mimoškolních aktivit, dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků).
Název v anglickém jazyce
Difficulties in the education and integration of pupils with differing mother tongues into the Czech primary school system
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to summarize current education conditions and the integration of pupils with differing mother tongues into the Czech primary school system. Particular attention will be paid to the teaching of Czech as a second language & to the implementation of the following steps proposed by the Ministry of Education: methods of intake of foreign pupils, assessing the level of knowledge of Czech & the sorting of foreign students into levels with preliminary intensive 3-6 month classes for those with no prior knowledge of Czech; continuous evaluation, providing necessary tutoring for foreign pupils with differing educational & cultural backgrounds, bilingual assistants to teachers for students with language levels A0/A1, the social integration of foreign pupils through extracurricular activities, ongoing training of teaching staff.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
84-92
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—