Zásady správné tvorby, použití a hodnocení didaktických testů v přípravě budoucích učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F06%3A00004701" target="_blank" >RIV/44555601:13430/06:00004701 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zásady správné tvorby, použití a hodnocení didaktických testů v přípravě budoucích učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je diskutována problematika didaktického testování ve školní praxi. Didaktické testování je nejrozšířenější diagnostickou metodou. Během své profesní kariéry ji mnohokrát aplikuje každý učitel. Při tvorbě ?teacher made? testů postupují učitelé často intuitivně a ignorují i základní pravidla pro tvorbu kvalitního didaktického testu. Přitom lze konstatovat, že používání didaktických testů je na základních i středních školách velice rozšířené a prožívá svůj boom. V příspěvku jsou diskutovány nejběžnější chyby, ke kterým dochází při didaktickém testování v našich školách. Dále bude představena koncepce interaktivní elektronické cvičebnice zaměřené na konstrukci, použití a vyhodnocení didaktických testů.
Název v anglickém jazyce
Principles for right creation, using and evaluation of item-response tests in teachers preparation
Popis výsledku anglicky
Problems of didactic testing in real schools are discussed in this article. Didactic testing is the most extensive diagnostic method. Every teacher many times applies didactic testing during his profession path. Teachers often act intuitively and even ignore basic rules for making quality didactic test by creation their ?teacher made? tests. And it is a fact that using didactic tests is very extensive at primary and secondary schools and it gets big boom. The most common mistakes occuring in didactic testing at our schools are discussed in this article. Next, the conception of interactive electronic exercise book specialized in construction, using and evaluation of didactic tests will be presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie
ISBN
80-7368-244-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
21. 6. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—