Výzkum dětských pojetí vybraných společných fenoménů mezi fyzikou a chemií na základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F07%3A00003671" target="_blank" >RIV/44555601:13430/07:00003671 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Children?s Concepts Research of Selected Common Phenomena from Physics and Chemistry at Elementary Schools.
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with quantitatively oriented transversal diagnostics of pre-concepts of selected common concepts in physics and chemistry at primary schools and their genesis. The research was carried out in a sample of 60 pupils from the 5th class, 60pupils from the 7th class and 60 pupils from the 9th class of selected primary schools in the Usti nad Labem Region. The applied research methods were as follows: a questionnaire, didactic test, analysis of pupils´ tests and concept mapping. The objective was to monitor the affects of targeted school teaching of chemistry and physics on the creation of pre-concepts. The achieved results are discussed in terms of the possibility to integrate chemistry and physics teaching at primary schools.
Název v anglickém jazyce
Children?s Concepts Research of Selected Common Phenomena from Physics and Chemistry at Elementary Schools.
Popis výsledku anglicky
The article deals with quantitatively oriented transversal diagnostics of pre-concepts of selected common concepts in physics and chemistry at primary schools and their genesis. The research was carried out in a sample of 60 pupils from the 5th class, 60pupils from the 7th class and 60 pupils from the 9th class of selected primary schools in the Usti nad Labem Region. The applied research methods were as follows: a questionnaire, didactic test, analysis of pupils´ tests and concept mapping. The objective was to monitor the affects of targeted school teaching of chemistry and physics on the creation of pre-concepts. The achieved results are discussed in terms of the possibility to integrate chemistry and physics teaching at primary schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Science Education in a Changing Society
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
106-124
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—