Children's concepts research of common phenomena from physics and chemistry at elementary school
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005210" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005210 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Children's concepts research of common phenomena from physics and chemistry at elementary school
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with quantitatively oriented transversal diagnostics of pre-concepts of selected common concepts in physics and chemistry at primary schools and their genesis. The research was carried out in a sample of 60 pupils from the 5th class, 60pupils from the 7th class and 60 pupils from the 9th class of selected primary schools in the Ústí nad Labem Region. The applied research methods were as follows: a questionnaire, didactic test, analysis of pupils´ tests and concept mapping. The objective was to monitor the affects of targeted school teaching of chemistry and physics on the creation of pre-concepts. The achieved results are discussed in terms of the possibility to integrate chemistry and physics teaching at primary schools.
Název v anglickém jazyce
Children's concepts research of common phenomena from physics and chemistry at elementary school
Popis výsledku anglicky
The article deals with quantitatively oriented transversal diagnostics of pre-concepts of selected common concepts in physics and chemistry at primary schools and their genesis. The research was carried out in a sample of 60 pupils from the 5th class, 60pupils from the 7th class and 60 pupils from the 9th class of selected primary schools in the Ústí nad Labem Region. The applied research methods were as follows: a questionnaire, didactic test, analysis of pupils´ tests and concept mapping. The objective was to monitor the affects of targeted school teaching of chemistry and physics on the creation of pre-concepts. The achieved results are discussed in terms of the possibility to integrate chemistry and physics teaching at primary schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Iskola és minőség
ISBN
978-963-88052-2-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Nyíregyházi Főiskola
Místo vydání
Nyíregyháza, Maďarsko
Místo konání akce
Nyíregyháza, Maďarsko
Datum konání akce
10. 10. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—