Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv kurikulární reformy českého školství na zvýšení zájmu o četbu v hodinách literární výchovy u českých žáků i u cizinců.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004151" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004151 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv kurikulární reformy českého školství na zvýšení zájmu o četbu v hodinách literární výchovy u českých žáků i u cizinců.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zamýšlí nad tím, zda kurikulární reforma českého školství povede žáky ke zvýšenému zájmu o četbu v hodinách literární výchovy. Smyslem příspěvku je ukázat, že vyšší zájem o četbu u českých žáků i žáků-cizinců v hodinách literární výchovy mohou vyvolat pouze ti češtináři, kteří správně pochopí změny ve vyučování české literatuře, uvědomí si vertikální i horizontální provázanost RVP, výchovné a vzdělávací strategie předmětu ve vztahu ke klíčovým kompetencím, vhodně konkretizují očekávané výstupy a učivo podle RVP do vzdělávacího obsahu jednotlivých ročníků na své škole, přičemž přihlížejí i ke specifikům žáků-cizinců. Příspěvek zdůrazňuje nejen tvořivou činnost žáků, ale i kreativnost jejich pedagogů.

  • Název v anglickém jazyce

    The sense of the contribution is shown, that the higher interest in reading among Czech students and student-foreigners in lessons of literary education

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution thinks of the curriculum reform of the Czech educational system will lead students to increased interest in reading in lessons of the literary education. The sense of the contribution is shown, that the higher interest in reading among Czech students and student-foreigners in lessons of literary education can invoke only these teachers of the Czech language who well understand changes in lessons of the Czech literature, who realize vertical and horizontal cohesion of the Frame Educational Program and educational strategy of the subject in the relation to the key competence, who well concretize expected exits and curricula according to the Frame Educational Program with respect to the educational content particular grades at their schools and who properly watch to specifics of student- foreigners. The article emphasizes not only creative activity of students pupils, but also the creativity of their educators.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Literární výchova jako cesta k četbě

  • ISBN

    978-80-7414-009-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita J.E. Purkyně v Ústí n. L.

  • Místo vydání

    Ústí n. L.

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku