Vliv kurikulární reformy českého školství na zvýšení zájmu o četbu v hodinách literární výchovy u českých žáků i u cizinců.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004151" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004151 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv kurikulární reformy českého školství na zvýšení zájmu o četbu v hodinách literární výchovy u českých žáků i u cizinců.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zamýšlí nad tím, zda kurikulární reforma českého školství povede žáky ke zvýšenému zájmu o četbu v hodinách literární výchovy. Smyslem příspěvku je ukázat, že vyšší zájem o četbu u českých žáků i žáků-cizinců v hodinách literární výchovy mohou vyvolat pouze ti češtináři, kteří správně pochopí změny ve vyučování české literatuře, uvědomí si vertikální i horizontální provázanost RVP, výchovné a vzdělávací strategie předmětu ve vztahu ke klíčovým kompetencím, vhodně konkretizují očekávané výstupy a učivo podle RVP do vzdělávacího obsahu jednotlivých ročníků na své škole, přičemž přihlížejí i ke specifikům žáků-cizinců. Příspěvek zdůrazňuje nejen tvořivou činnost žáků, ale i kreativnost jejich pedagogů.
Název v anglickém jazyce
The sense of the contribution is shown, that the higher interest in reading among Czech students and student-foreigners in lessons of literary education
Popis výsledku anglicky
The contribution thinks of the curriculum reform of the Czech educational system will lead students to increased interest in reading in lessons of the literary education. The sense of the contribution is shown, that the higher interest in reading among Czech students and student-foreigners in lessons of literary education can invoke only these teachers of the Czech language who well understand changes in lessons of the Czech literature, who realize vertical and horizontal cohesion of the Frame Educational Program and educational strategy of the subject in the relation to the key competence, who well concretize expected exits and curricula according to the Frame Educational Program with respect to the educational content particular grades at their schools and who properly watch to specifics of student- foreigners. The article emphasizes not only creative activity of students pupils, but also the creativity of their educators.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Literární výchova jako cesta k četbě
ISBN
978-80-7414-009-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita J.E. Purkyně v Ústí n. L.
Místo vydání
Ústí n. L.
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—