Dětská pojetí uměleckého textu jako východiska školní interpretace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F11%3A43878533" target="_blank" >RIV/44555601:13430/11:43878533 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dětská pojetí uměleckého textu jako východiska školní interpretace
Popis výsledku v původním jazyce
V souvislosti s uplatňováním konstruktivistických metod řízení učebních činností žáků práce klade důraz na komunikační situaci recepce, obzvláště na významové možnosti textu, tvořivé interpretační úsilí žáka (čtenáře) a samozřejmě na vlastní výsledek didaktické interpretace uměleckého textu. Práce zohledňuje i významový svorník autorské záměrnosti textu vymezující sémantické pole pro pohyb komunikačních aktivit čtenáře. Autoři vycházejí z toho, že základním předpokladem k získání a rozvíjení čtenářské kompetence žáka, kterou je možné chápat jako literární kompetenci zúženou na oblast čtení a literární výchovy, jsou procesy, které pedagogická a psychologická literatura označuje jako porozumění textu a čtení s porozuměním uměleckému textu.
Název v anglickém jazyce
Students' Conceptions of the Artistic Text and Principles of Methodological Text Interpretation
Popis výsledku anglicky
In connection with the application of constructivist teaching management of students' activities the thesis emphasises the communicative situation of the reception, especially the options within the text meanings, the work emphasises creative interpretative efforts of students (readers) and of course the core result of literary text interpretation teaching. The work also reflects the basic message expressed by the author as a centre of the text and this is what defines the semantic field for communicative activities of the reader. The work is based on the fact that the essential prerequisite to obtain and develop reading skills of pupils, which can be understood as the literary competence further narrowed to the area of reading and literary education,is a complex of processes which are being referred to, by the authors' of pedagogical and psychological literature, as reading comprehension and reading comprehension of the artistic text.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7414-429-5
Počet stran knihy
232
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS knihy
—