Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dětská pojetí uměleckého textu jako východiska školní interpretace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F11%3A43878533" target="_blank" >RIV/44555601:13430/11:43878533 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dětská pojetí uměleckého textu jako východiska školní interpretace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V souvislosti s uplatňováním konstruktivistických metod řízení učebních činností žáků práce klade důraz na komunikační situaci recepce, obzvláště na významové možnosti textu, tvořivé interpretační úsilí žáka (čtenáře) a samozřejmě na vlastní výsledek didaktické interpretace uměleckého textu. Práce zohledňuje i významový svorník autorské záměrnosti textu vymezující sémantické pole pro pohyb komunikačních aktivit čtenáře. Autoři vycházejí z toho, že základním předpokladem k získání a rozvíjení čtenářské kompetence žáka, kterou je možné chápat jako literární kompetenci zúženou na oblast čtení a literární výchovy, jsou procesy, které pedagogická a psychologická literatura označuje jako porozumění textu a čtení s porozuměním uměleckému textu.

  • Název v anglickém jazyce

    Students' Conceptions of the Artistic Text and Principles of Methodological Text Interpretation

  • Popis výsledku anglicky

    In connection with the application of constructivist teaching management of students' activities the thesis emphasises the communicative situation of the reception, especially the options within the text meanings, the work emphasises creative interpretative efforts of students (readers) and of course the core result of literary text interpretation teaching. The work also reflects the basic message expressed by the author as a centre of the text and this is what defines the semantic field for communicative activities of the reader. The work is based on the fact that the essential prerequisite to obtain and develop reading skills of pupils, which can be understood as the literary competence further narrowed to the area of reading and literary education,is a complex of processes which are being referred to, by the authors' of pedagogical and psychological literature, as reading comprehension and reading comprehension of the artistic text.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7414-429-5

  • Počet stran knihy

    232

  • Název nakladatele

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS knihy