Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pupil's understanding of the artistic text as a basis of the constructivist concept of literary education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F12%3A43884524" target="_blank" >RIV/44555601:13430/12:43884524 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pupil's understanding of the artistic text as a basis of the constructivist concept of literary education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In connection with the application of constructivist teaching management of students' activities the thesis emphasises the communicative situation of the reception, especially the options within the text meanings, the work emphasises creative interpretative efforts of students (readers) and of course the core result of literary text interpretation teaching. The work also reflects the basic message expressed by the author as a centre of the text and this is what defines the semantic field for communicative activities of the reader. The work is based on the fact that the essential prerequisite to obtain and develop reading skills of pupils, which can be understood as the literary competence further narrowed to the area of reading and literary education,is a complex of processes which are being referred to, by the authors' of pedagogical and psychological literature, as reading comprehension and reading comprehension of the artistic text.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupil's understanding of the artistic text as a basis of the constructivist concept of literary education

  • Popis výsledku anglicky

    In connection with the application of constructivist teaching management of students' activities the thesis emphasises the communicative situation of the reception, especially the options within the text meanings, the work emphasises creative interpretative efforts of students (readers) and of course the core result of literary text interpretation teaching. The work also reflects the basic message expressed by the author as a centre of the text and this is what defines the semantic field for communicative activities of the reader. The work is based on the fact that the essential prerequisite to obtain and develop reading skills of pupils, which can be understood as the literary competence further narrowed to the area of reading and literary education,is a complex of processes which are being referred to, by the authors' of pedagogical and psychological literature, as reading comprehension and reading comprehension of the artistic text.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7AMB12SK040" target="_blank" >7AMB12SK040: Psychodidaktické pojetí kurikulárního a mediačního kontextu edukace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Current Trends in Educational Science and Practise I.

  • ISBN

    978-80-558-0176-6

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    32-46

  • Počet stran knihy

    173

  • Název nakladatele

    Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra

  • Kód UT WoS kapitoly