Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Otázky, úkoly a náměty k činnostem v čítankách.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10127218" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10127218 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Otázky, úkoly a náměty k činnostem v čítankách.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obsah učiva každého vzdělávacího předmětu je zakotven nejen v závazných kurikulárních dokumentech, ale také v příslušných učebnicích a jiných výukových / učebních materiálech. V případě literární výchovy je podstatná část obsahu učiva konkretizována (a tím implicitně formulována) v čítankách. Článek kriticky připomínkuje podobu zadání otázek, úkolů a námětů k činnostem ve vybraném vzorku čítanek pro první i druhý stupeň základní školy, neboť právě podoba zadání udává podobu žákovy komunikace s literárním textem i podobu učitelovy práce s textem. Výsledky analýzy jsou shrnuty do dvanácti tezí, u nichž autor uvádí některé konstruktivní návrhy řešení a příklady vybraných čítanek, které se s problémem dobře vyrovnávají a přispívají dle názoru autora ke smysluplné literární výchově. Autor upozorňuje na obecnou problematiku formulace otázek a úkolů v literární výchově, neklade si za cíl tvořit ucelený adresný žebříček používaných čítanek.

  • Název v anglickém jazyce

    Questions, Task Instructions and Suggestions for Activities in Reading-books

  • Popis výsledku anglicky

    The content of each school subject is not determined only in effectual curriculum, but also in corresponding textbooks and other educational and teaching materials. In case of literary education, the main part of the subject matter is specified (and so implicitly formulated) in the reading-books. The article comments critically on the formulations of the questions, task instructions and suggestions for activities in selected reading-books for primary and secondary schools (age 6-15). The reason is thatthe formulation of the instructions determines the way how the student communicates with the literary text and the way how the teacher works with the text. The analysis results are summarized into twelve thesis in which the author gives some constructivesolution proposals and examples of selected reading-books that deal the problem well and contribute (according to the author opinion) to meaningful literary education. The author points out general problems with formulation of the questi

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Chronos - Logos - Topos v současném filologickém bádání

  • ISBN

    978-80-246-2231-6

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    142-148

  • Počet stran knihy

    160

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze - Nakladatelství Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly