Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Communicative Concept of Literary Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50004962" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50004962 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13430/16:43887844

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2016.7557" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1166/asl.2016.7557</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2016.7557" target="_blank" >10.1166/asl.2016.7557</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Communicative Concept of Literary Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective of this article is to point out and analyze the theoretical and methodological background of the specific concept of instruction complying with distinctive communication relations between learners and works of art in literary education lessons. In single parts, approaches of Czech authors of didactic publications are introduced when seeking for ways how to ground the so called 'communication concept of literary education' and what theoretical and philosophical sources were exploited for considering the reading and interpreting artistic texts in lessons. Not the systematic search for theoretical concepts is under our focus, but such inspirations and incentives were prioritized which provide impact on thinking about approaches to literary education. Therefore, the main part of the text is devoted to theories and methodology of the Constance school of reception aesthetics, to its background reflected in the Hanse-Georg Gadamer's hermeneutics and to identical elements in pedagogy, particularly in the principles of so called constructivist instruction.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Communicative Concept of Literary Education

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this article is to point out and analyze the theoretical and methodological background of the specific concept of instruction complying with distinctive communication relations between learners and works of art in literary education lessons. In single parts, approaches of Czech authors of didactic publications are introduced when seeking for ways how to ground the so called 'communication concept of literary education' and what theoretical and philosophical sources were exploited for considering the reading and interpreting artistic texts in lessons. Not the systematic search for theoretical concepts is under our focus, but such inspirations and incentives were prioritized which provide impact on thinking about approaches to literary education. Therefore, the main part of the text is devoted to theories and methodology of the Constance school of reception aesthetics, to its background reflected in the Hanse-Georg Gadamer's hermeneutics and to identical elements in pedagogy, particularly in the principles of so called constructivist instruction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advanced science letters

  • ISSN

    1936-6612

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    2174 - 2178

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85007283693