Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multicultural literary education and its didactic aspects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152670" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152670 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814011859" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814011859</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1168" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.1168</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multicultural literary education and its didactic aspects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the problems of implementation of multicultural education to the literarily educational process within the frame of the elementary schools. Theoretical bases include discourse about the interconnection possibilities of both educational areas, presentation of conceptual framework of multicultural literary education together with determination of methodical pillars that are fundamentals for effective realization of multicultural education during the work with literary text. At the same time the paper brings results of qualitative research survey focused on content analysis of selected reading book editions in light of their multicultural aspects. The aim of this research survey is to find out which literary texts could become the tools of the multicultural education. During the research data material is being coded and on the basis of this code the categorization system of literary texts with multicultural subject matter is created and the system is applicable for t

  • Název v anglickém jazyce

    Multicultural literary education and its didactic aspects

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the problems of implementation of multicultural education to the literarily educational process within the frame of the elementary schools. Theoretical bases include discourse about the interconnection possibilities of both educational areas, presentation of conceptual framework of multicultural literary education together with determination of methodical pillars that are fundamentals for effective realization of multicultural education during the work with literary text. At the same time the paper brings results of qualitative research survey focused on content analysis of selected reading book editions in light of their multicultural aspects. The aim of this research survey is to find out which literary texts could become the tools of the multicultural education. During the research data material is being coded and on the basis of this code the categorization system of literary texts with multicultural subject matter is created and the system is applicable for t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    300-308

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Antalya, Turkey

  • Datum konání akce

    2. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku