Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Literary education as a place for multicultural dialogue

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152671" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152671 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814050071" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814050071</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.08.294" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.08.294</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Literary education as a place for multicultural dialogue

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper deals with implementation of multicultural education topics to the literary education based on the common socializing and formative functions of both disciplines within the educational framework. Paper's core is formed by presentation of research that was focused on monitoring of present state and current possibilities of multicultural education realized through the work with artistic text during the literary education classes held at the upper stage of elementary schools, namely from the teacherśperspective. To reach the most accurate findings we chose quantitative method of questionnaire survey. During the research survey we tested five hypotheses that were vital for description of factors truly influencing form of the multicultural education(form of supportive curriculum, teacher's age, taught subjects, teacher's relationship to the subject etc.). Present form of multicultural dialogue during the work with artistic text was mapped through survey items.

  • Název v anglickém jazyce

    Literary education as a place for multicultural dialogue

  • Popis výsledku anglicky

    Paper deals with implementation of multicultural education topics to the literary education based on the common socializing and formative functions of both disciplines within the educational framework. Paper's core is formed by presentation of research that was focused on monitoring of present state and current possibilities of multicultural education realized through the work with artistic text during the literary education classes held at the upper stage of elementary schools, namely from the teacherśperspective. To reach the most accurate findings we chose quantitative method of questionnaire survey. During the research survey we tested five hypotheses that were vital for description of factors truly influencing form of the multicultural education(form of supportive curriculum, teacher's age, taught subjects, teacher's relationship to the subject etc.). Present form of multicultural dialogue during the work with artistic text was mapped through survey items.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    "479?483"

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Iasi, Romania

  • Datum konání akce

    10. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku