Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The theme of the Shoah in the context of institutional education: Teachers, pupils and texts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73595758" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73595758 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ijopr.com/index.php/ijopr/article/view/80/52" target="_blank" >https://www.ijopr.com/index.php/ijopr/article/view/80/52</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33902/JPR.2019054223" target="_blank" >10.33902/JPR.2019054223</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The theme of the Shoah in the context of institutional education: Teachers, pupils and texts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to introduce opportunities for the presentation of the theme of Shoah within institutional education. In the article we deal in detail with the inclusion of a defined phenomenon in the teaching of literary education. The artistic narratives are a suitable standard for familiarizing pupils with the given subject, both in a factual and fantasy, imaginary plane. The paper also deals in more detail with the personality of a teacher of literary education as a primary subject in the interaction between pupils, the text and his subject. The study has a marginal impact on the (not) existence of teacher-oriented research focusing on their views on the implementation of the Shoah theme in school education.

  • Název v anglickém jazyce

    The theme of the Shoah in the context of institutional education: Teachers, pupils and texts

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to introduce opportunities for the presentation of the theme of Shoah within institutional education. In the article we deal in detail with the inclusion of a defined phenomenon in the teaching of literary education. The artistic narratives are a suitable standard for familiarizing pupils with the given subject, both in a factual and fantasy, imaginary plane. The paper also deals in more detail with the personality of a teacher of literary education as a primary subject in the interaction between pupils, the text and his subject. The study has a marginal impact on the (not) existence of teacher-oriented research focusing on their views on the implementation of the Shoah theme in school education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Pedagogical Research

  • ISSN

    2602-3717

  • e-ISSN

    2602-3717

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85169081712