The theme of the Shoah in the context of institutional education: Teachers, pupils and texts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73595758" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73595758 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ijopr.com/index.php/ijopr/article/view/80/52" target="_blank" >https://www.ijopr.com/index.php/ijopr/article/view/80/52</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33902/JPR.2019054223" target="_blank" >10.33902/JPR.2019054223</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The theme of the Shoah in the context of institutional education: Teachers, pupils and texts
Popis výsledku v původním jazyce
The paper aims to introduce opportunities for the presentation of the theme of Shoah within institutional education. In the article we deal in detail with the inclusion of a defined phenomenon in the teaching of literary education. The artistic narratives are a suitable standard for familiarizing pupils with the given subject, both in a factual and fantasy, imaginary plane. The paper also deals in more detail with the personality of a teacher of literary education as a primary subject in the interaction between pupils, the text and his subject. The study has a marginal impact on the (not) existence of teacher-oriented research focusing on their views on the implementation of the Shoah theme in school education.
Název v anglickém jazyce
The theme of the Shoah in the context of institutional education: Teachers, pupils and texts
Popis výsledku anglicky
The paper aims to introduce opportunities for the presentation of the theme of Shoah within institutional education. In the article we deal in detail with the inclusion of a defined phenomenon in the teaching of literary education. The artistic narratives are a suitable standard for familiarizing pupils with the given subject, both in a factual and fantasy, imaginary plane. The paper also deals in more detail with the personality of a teacher of literary education as a primary subject in the interaction between pupils, the text and his subject. The study has a marginal impact on the (not) existence of teacher-oriented research focusing on their views on the implementation of the Shoah theme in school education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Pedagogical Research
ISSN
2602-3717
e-ISSN
2602-3717
Svazek periodika
2019
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85169081712