Občanské a sociální postoje studentů učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004656" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004656 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Občanské a sociální postoje studentů učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek seznamuje s výsledky šetření, které jsme realizovali mezi studenty oboru učitelství pro 1. st. V rámci šetření jsme hledali odpovědi na to, jaká adjektiva studenti připisují chování, jednání a reakcím, které dávají do kontextu s kulturně odlišnými skupinami s cílem identifikovat subjektivní obraz, který si dosud studenti o těchto skupinách vytvořili.Ve druhé části šetření jsme se zaměřili na zjišťování postojů studentů k dichotomii státu založeného na občanství (politický národ) a jeho vnímáníjako státu národního (etnický národ). K odhalení předpokládané inklinace ke konceptu národního státu jsme zkoumali postoje studentů k pojmům spojeným s imigrací, rovností příležitostí, sociální solidaritou, průnikem, cizích kultur a s tzv. ?češstvím?.
Název v anglickém jazyce
Civic and social bearings students teaching
Popis výsledku anglicky
Benefit list-form of macroinstruction with record inquiry that the we're realized among students enclosure teaching for 1. st. in terms of inquiry we're sought answerback at it, what adjectival students impute behaviour, act and responses that the arrange to the context with culturally different groups with the aim of identify subjective picture that the till this time students about these groups fecit.In second parts inquiry we're intent on recognition postures students to dichotomy of the state basedon citizenship (political nation) and his sensation like of the state national (ethnical nation). K detection implied trust inclination to draft national of the state we're examined bearings students to conceptions involved in immigration, equality occasion, social solidarity, penetration, foreign cultures. and with so - called ? cesstvim
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdělávání v sociokulturním kontextu: Diverzita a vzdělávací bariéry
ISBN
978-80-7414-035-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
7. 5. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—