Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Občanské a sociální postoje studentů učitelství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004656" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Občanské a sociální postoje studentů učitelství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek seznamuje s výsledky šetření, které jsme realizovali mezi studenty oboru učitelství pro 1. st. V rámci šetření jsme hledali odpovědi na to, jaká adjektiva studenti připisují chování, jednání a reakcím, které dávají do kontextu s kulturně odlišnými skupinami s cílem identifikovat subjektivní obraz, který si dosud studenti o těchto skupinách vytvořili.Ve druhé části šetření jsme se zaměřili na zjišťování postojů studentů k dichotomii státu založeného na občanství (politický národ) a jeho vnímáníjako státu národního (etnický národ). K odhalení předpokládané inklinace ke konceptu národního státu jsme zkoumali postoje studentů k pojmům spojeným s imigrací, rovností příležitostí, sociální solidaritou, průnikem, cizích kultur a s tzv. ?češstvím?.

  • Název v anglickém jazyce

    Civic and social bearings students teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Benefit list-form of macroinstruction with record inquiry that the we're realized among students enclosure teaching for 1. st. in terms of inquiry we're sought answerback at it, what adjectival students impute behaviour, act and responses that the arrange to the context with culturally different groups with the aim of identify subjective picture that the till this time students about these groups fecit.In second parts inquiry we're intent on recognition postures students to dichotomy of the state basedon citizenship (political nation) and his sensation like of the state national (ethnical nation). K detection implied trust inclination to draft national of the state we're examined bearings students to conceptions involved in immigration, equality occasion, social solidarity, penetration, foreign cultures. and with so - called ? cesstvim

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vzdělávání v sociokulturním kontextu: Diverzita a vzdělávací bariéry

  • ISBN

    978-80-7414-035-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    7. 5. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku