Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čeština jako cizí jazyk v evropském kontextu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00005214" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00005214 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čeština jako cizí jazyk v evropském kontextu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem publikace je podat syntézu dosavadního výzkumu češtiny jako cizího jazyka se zřetelem na vnitřní jazykové, mezijazykové a mimojazykové vztahy. V souvislosti s novými principy evropské jazykové politiky je monografie zaměřena na evropské modely ve výuce cizích jazyků, zejména na prahové úrovně pro češtinu jako cizí jazyk a problematiku testování. Vzhledem k tomu, že čeština má různé variety a poměrně velké rozdíly v mluvené a psané podobě jazyka, věnuje se pozornost konkurenci jazyka spisovného a češtině obecné z pozice cizince. Text si klade za cíl podat také obecnou informaci o multikulturalismu, o pojetí multikulturní výchovy a vzdělávání v českém školním prostředí, o zásadách začleňování žáků a studentů-cizinců do českého vzdělávacího systémus přihlédnutím k sociokulturním aspektům.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech as a foreign language in the European context

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the publication is to give the synthesis of the present research of the Czech as a foreign language in view of innerlingual, interlingual and multilingual relations. Within the context of new principles of the European language policy the monograph is specialized in the European models of teaching foreign languages, especially in threshold levels for Czech as a foreign language and problems of the testing procedure. Whereas the Czech has various varieties and sizable differences in spoken andwritten form of language, the attention pays to the competition of the literary language and the common Czech from the position of a foreigner. The text proposes also general information about multiculturalism, about the conception of multicultural education and training in the Czech school environment, about the principles of integrating students and student-foreigners to the Czech educational system with regard to the sociocultural aspects.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7414-089-1

  • Počet stran knihy

    226

  • Název nakladatele

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS knihy