Čeština jako cizí jazyk v evropském kontextu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00005214" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00005214 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čeština jako cizí jazyk v evropském kontextu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem publikace je podat syntézu dosavadního výzkumu češtiny jako cizího jazyka se zřetelem na vnitřní jazykové, mezijazykové a mimojazykové vztahy. V souvislosti s novými principy evropské jazykové politiky je monografie zaměřena na evropské modely ve výuce cizích jazyků, zejména na prahové úrovně pro češtinu jako cizí jazyk a problematiku testování. Vzhledem k tomu, že čeština má různé variety a poměrně velké rozdíly v mluvené a psané podobě jazyka, věnuje se pozornost konkurenci jazyka spisovného a češtině obecné z pozice cizince. Text si klade za cíl podat také obecnou informaci o multikulturalismu, o pojetí multikulturní výchovy a vzdělávání v českém školním prostředí, o zásadách začleňování žáků a studentů-cizinců do českého vzdělávacího systémus přihlédnutím k sociokulturním aspektům.
Název v anglickém jazyce
Czech as a foreign language in the European context
Popis výsledku anglicky
The aim of the publication is to give the synthesis of the present research of the Czech as a foreign language in view of innerlingual, interlingual and multilingual relations. Within the context of new principles of the European language policy the monograph is specialized in the European models of teaching foreign languages, especially in threshold levels for Czech as a foreign language and problems of the testing procedure. Whereas the Czech has various varieties and sizable differences in spoken andwritten form of language, the attention pays to the competition of the literary language and the common Czech from the position of a foreigner. The text proposes also general information about multiculturalism, about the conception of multicultural education and training in the Czech school environment, about the principles of integrating students and student-foreigners to the Czech educational system with regard to the sociocultural aspects.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7414-089-1
Počet stran knihy
226
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS knihy
—