Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lesk a bída školního chemického experimentu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005205" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005205 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Lesk a bída školního chemického experimentu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek je teoreticko-odbornou studií zabývající se problematikou školního chemického experimentu a perspektiv jeho využívání jako didaktické interpretace obsahu při výuce chemie především na vyšších stupních víceletých gymnázií. V článku jsou diskutoványmožné příčiny postupného vymizení demonstračních i žákovských školních experimentů z výuky chemie na gymnáziích. Analyzovány jsou příčiny kurikulární, převládající učební strategie žáků a vyučovací styly učitelů, význam počátečních fází chemického vzdělávání pro práci se školními chemickými experimenty a stručně jsou zmiňovány rovněž genderové diference a některé aspekty pregraduální přípravy budoucích učitelů ve vztahu k diskutované problematice.

  • Název v anglickém jazyce

    Pros and Cons of A Chemistry Experiment at Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article defines a theory-practice based study of chemistry experiment at schools and the perspectives of its functional use and also its didactic interpretation, focusing on higher grade at grammar schools. The article deals with possible causes of vanishing of laboratory experiments, both for demonstration and practice in chemistry classes. The curricula has been analysed, also the learning/teaching strategies have been found of great value, the importance of the experiment in the first phases of educational process in chemistry has been taken into consideration and also the gender differences have been briefly discussed, concentrating on the aspects of pre-gradual teachers´ training in reference to the discussed issue.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie XIX.

  • ISBN

    978-80-7041-827-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    15. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku