Lesk a bída školního chemického experimentu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005205" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005205 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lesk a bída školního chemického experimentu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je teoreticko-odbornou studií zabývající se problematikou školního chemického experimentu a perspektiv jeho využívání jako didaktické interpretace obsahu při výuce chemie především na vyšších stupních víceletých gymnázií. V článku jsou diskutoványmožné příčiny postupného vymizení demonstračních i žákovských školních experimentů z výuky chemie na gymnáziích. Analyzovány jsou příčiny kurikulární, převládající učební strategie žáků a vyučovací styly učitelů, význam počátečních fází chemického vzdělávání pro práci se školními chemickými experimenty a stručně jsou zmiňovány rovněž genderové diference a některé aspekty pregraduální přípravy budoucích učitelů ve vztahu k diskutované problematice.
Název v anglickém jazyce
Pros and Cons of A Chemistry Experiment at Schools
Popis výsledku anglicky
The article defines a theory-practice based study of chemistry experiment at schools and the perspectives of its functional use and also its didactic interpretation, focusing on higher grade at grammar schools. The article deals with possible causes of vanishing of laboratory experiments, both for demonstration and practice in chemistry classes. The curricula has been analysed, also the learning/teaching strategies have been found of great value, the importance of the experiment in the first phases of educational process in chemistry has been taken into consideration and also the gender differences have been briefly discussed, concentrating on the aspects of pre-gradual teachers´ training in reference to the discussed issue.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie XIX.
ISBN
978-80-7041-827-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
15. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—