Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005618" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005618 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie "Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách" je zaměřena na aktuální problematiku psychogeneze žákova poznání. Tento koncept se dostal do středu pozornosti v souvislosti s paradigmatem didaktické rekonstrukce, které se začíná uplatňovatv oborových didaktikách. V rámci teoretických studií i realizovaných výzkumných projektů se oborové didaktiky stále více přiklánějí od studia obsahů vzdělávání, specifických organizačních forem a metod výuky k procesu utváření vědomostí a k naivním teoriím žáků. Didaktická rekonstrukce je pak chápána jako prostředek k dynamickému přetvoření naivních teorií dítěte k pojetí, které více odpovídá současnému stavu vědeckého poznání. Monografie se tematicky zaměřuje na výchozí prvek didaktické rekonstrukce,a sice na žákovské miskoncepce, tedy mylné představy učících se jedinců o obsahu vzdělávání. Jednotlivé kapitoly monografie analyzují toto téma z pohledu různých oborových didaktik a reflektují současný stav poznání této problematiky v je
Název v anglickém jazyce
Preconceptions and Misconceptions in Subject Didactics
Popis výsledku anglicky
The monograph "Preconceptions and Misconceptions in Subject Didactics" focuses on actual issue of pupils' cognition psychogenesis. The concept got wide attention in relation to the paradigm of didactic reconstruction which has been lately used in contemporary subject didactics. In the frame of both theoretical studies and conducted research projects subject teaching methods depart from the study of educational content, specific organisational forms and teaching methods, and incline to the process of knowledge formation and to naive pupils? theories. Didactic construction is understood as means of dynamic transformation of naive children theories into conceptions that better corresponds to contemporary state of scientific knowledge. The monograph thematically focuses on initial element of didactic reconstruction i.e. pupils' misconceptions - learners' erroneous concepts of educational content. The issue is analysed in individual chapters through the different subject didactics
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0367" target="_blank" >GA406/09/0367: Tvorba, validizace a standardizace nástroje pro diagnostiku delikventního chování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7414-290-1
Počet stran knihy
274
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS knihy
—