Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Edukace v přípravných třídách pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005638" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005638 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Edukace v přípravných třídách pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku se autorky zabývají problematikou přípravných tříd. Zamýšlejí se nad významem a edukačním obsahem přípravných tříd v oblasti rozvoje kompetencí dětí, které navštěvují tuto třídu při základních nebo základních praktických školách. Škola by měla zabezpečit, aby se dítě s odlišnou kulturní zkušeností mohlo zdárně zapojit do edukace. Děti přicházející z nedostatečně podnětného nebo z odlišného sociálně-kulturního prostředí a musí se vyrovnávat s řadou těžkostí, které jim komplikují nástup do základního vzdělávání a prodlužují dobu adaptace na nové prostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    Education in the preparatory classes for children from socially disadvantaged backgrounds

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with problems of prep-classes. The authors come to think of purpose and educational content of prep-classes in the sphere of children key competences development. School should guarantee that every child, even with diffrenet cultural background, will be successfully adapted to educational process. Children who come from different cultural reality, or from non-supportive reality, must deal with difficulties. That extended the period of their adaptation

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Etické a psychologicko-pedagogické aspekty práce s dětmi z odlišného sociokulturního prostředí

  • ISBN

    978-80-7435-036

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Jaroměř

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku