Edukace v přípravných třídách pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005638" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005638 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Edukace v přípravných třídách pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku se autorky zabývají problematikou přípravných tříd. Zamýšlejí se nad významem a edukačním obsahem přípravných tříd v oblasti rozvoje kompetencí dětí, které navštěvují tuto třídu při základních nebo základních praktických školách. Škola by měla zabezpečit, aby se dítě s odlišnou kulturní zkušeností mohlo zdárně zapojit do edukace. Děti přicházející z nedostatečně podnětného nebo z odlišného sociálně-kulturního prostředí a musí se vyrovnávat s řadou těžkostí, které jim komplikují nástup do základního vzdělávání a prodlužují dobu adaptace na nové prostředí.
Název v anglickém jazyce
Education in the preparatory classes for children from socially disadvantaged backgrounds
Popis výsledku anglicky
The article deals with problems of prep-classes. The authors come to think of purpose and educational content of prep-classes in the sphere of children key competences development. School should guarantee that every child, even with diffrenet cultural background, will be successfully adapted to educational process. Children who come from different cultural reality, or from non-supportive reality, must deal with difficulties. That extended the period of their adaptation
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Etické a psychologicko-pedagogické aspekty práce s dětmi z odlišného sociokulturního prostředí
ISBN
978-80-7435-036
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Jaroměř
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—