Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Program pedagogické intervence pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a jejich učitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005639" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005639 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Program pedagogické intervence pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a jejich učitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Děti přicházející do základní školy z nedostatečně podnětného nebo z odlišného sociálně-kulturního prostředí se musí vyrovnávat s řadou těžkostí, které jim komplikují nástup do základního vzdělávání a prodlužují dobu adaptace na nové prostředí. Škola byměla zajistit, aby se dítě s odlišnou kulturní zkušeností mohlo dobře a efektivně vzdělávat. Tento požadavek pomáhají řešit přípravné třídy. V příspěvku autorky informují o zahájeném projektu, který pomůže řešit přípravu dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí na školu. Zároveň projekt podává pomocnou ruku i učitelům, kteří v přípravných třídách učí.

  • Název v anglickém jazyce

    Project of pedagogical intervention for children from socio-culturally discriminating background and their teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Entering the elementary school, children from not-sufficiently stimulative background or socio-culturally deprived environment have to cope with a range of difficulties which make their entry to elementary school complicated and prolong the time of adaptation to a new environment. The school should ensure that a child with different cultural experience obtains good and effective education. This demand may be solved by preparatory grades. In the contribution, authors inform about started project which could help to solve school preparation process for children from socio-culturally discriminating background. The project serves also as a help for teachers involved in preparation classes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7368-771-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku