Program pedagogické intervence pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a jejich učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005639" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005639 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Program pedagogické intervence pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a jejich učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Děti přicházející do základní školy z nedostatečně podnětného nebo z odlišného sociálně-kulturního prostředí se musí vyrovnávat s řadou těžkostí, které jim komplikují nástup do základního vzdělávání a prodlužují dobu adaptace na nové prostředí. Škola byměla zajistit, aby se dítě s odlišnou kulturní zkušeností mohlo dobře a efektivně vzdělávat. Tento požadavek pomáhají řešit přípravné třídy. V příspěvku autorky informují o zahájeném projektu, který pomůže řešit přípravu dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí na školu. Zároveň projekt podává pomocnou ruku i učitelům, kteří v přípravných třídách učí.
Název v anglickém jazyce
Project of pedagogical intervention for children from socio-culturally discriminating background and their teachers
Popis výsledku anglicky
Entering the elementary school, children from not-sufficiently stimulative background or socio-culturally deprived environment have to cope with a range of difficulties which make their entry to elementary school complicated and prolong the time of adaptation to a new environment. The school should ensure that a child with different cultural experience obtains good and effective education. This demand may be solved by preparatory grades. In the contribution, authors inform about started project which could help to solve school preparation process for children from socio-culturally discriminating background. The project serves also as a help for teachers involved in preparation classes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání
ISBN
978-80-7368-771-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—