Přípravný ročník jako prostředek pedagogické intervence pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004661" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004661 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přípravný ročník jako prostředek pedagogické intervence pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Děti přicházející do základní školy z nedostatečně podnětného nebo z odlišného sociálně-kulturního prostředí se musí vyrovnávat s řadou těžkostí, které jim komplikují nástup do základního vzdělávání a prodlužují dobu adaptace na nové prostředí. Škola byměla zajistit, aby se dítě s odlišnou kulturní zkušeností mohlo dobře a efektivně vzdělávat. Tento požadavek pomáhají řešit přípravné třídy. V příspěvku se autorky věnují problematice přípravných tříd - jednomu ze způsobů pedagogické intervence. Zamýšlejí se nad významem, cíli a edukačním obsahem přípravné třídy v oblasti rozvoje poznávacích, dovednostních i postojových schopností dětí, které navštěvují tuto třídu při základních nebo základních praktických školách.
Název v anglickém jazyce
Preparatory Grade as a Way of Pedagogical Intervention for
Popis výsledku anglicky
Entering the elementary school, children from not-sufficiently stimulative background or socio-culturally deprived environment have to cope with a range of difficulties which make their entry to elementary school complicated and prolong the time of adaptation to a new environment. The school should ensure that a child with different cultural experience obtains good and effective education. This demand may be solved by preparatory grades. The authors focus on the questions of preparatory grade as one ofthe ways of pedagogical intervention. They contemplate the meaning, the targets and educational content of preparatory grade in terms of cognitive, skill and attitude abilities of children who attend this kind of grade on elementary or practical elementary schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdělávání v sociokulturním kontextu: Diverzita a vzdělávací bariéry
ISBN
978-80-7414-035-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
7. 5. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—