Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přípravný ročník jako prostředek pedagogické intervence pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004661" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004661 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přípravný ročník jako prostředek pedagogické intervence pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Děti přicházející do základní školy z nedostatečně podnětného nebo z odlišného sociálně-kulturního prostředí se musí vyrovnávat s řadou těžkostí, které jim komplikují nástup do základního vzdělávání a prodlužují dobu adaptace na nové prostředí. Škola byměla zajistit, aby se dítě s odlišnou kulturní zkušeností mohlo dobře a efektivně vzdělávat. Tento požadavek pomáhají řešit přípravné třídy. V příspěvku se autorky věnují problematice přípravných tříd - jednomu ze způsobů pedagogické intervence. Zamýšlejí se nad významem, cíli a edukačním obsahem přípravné třídy v oblasti rozvoje poznávacích, dovednostních i postojových schopností dětí, které navštěvují tuto třídu při základních nebo základních praktických školách.

  • Název v anglickém jazyce

    Preparatory Grade as a Way of Pedagogical Intervention for

  • Popis výsledku anglicky

    Entering the elementary school, children from not-sufficiently stimulative background or socio-culturally deprived environment have to cope with a range of difficulties which make their entry to elementary school complicated and prolong the time of adaptation to a new environment. The school should ensure that a child with different cultural experience obtains good and effective education. This demand may be solved by preparatory grades. The authors focus on the questions of preparatory grade as one ofthe ways of pedagogical intervention. They contemplate the meaning, the targets and educational content of preparatory grade in terms of cognitive, skill and attitude abilities of children who attend this kind of grade on elementary or practical elementary schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vzdělávání v sociokulturním kontextu: Diverzita a vzdělávací bariéry

  • ISBN

    978-80-7414-035-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    7. 5. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku