Innovation of Teacher Training Study Program for Elementary Schools on the Faculty of Education at Purkyne University in Usti nad Labem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005734" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005734 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Inovácia odboru učiteľstvo pre 1. stupeň základných škôl na Pedagogickej fakulte Univerzity J. E. Purkyňu v Ústí nad Labem
Popis výsledku v původním jazyce
Prispevok sa zaoberá sociologicko-pedagogicko-komunikačným problémom súvisiacim s nárastom počtu žiakov, pre ktorých čeština nie je materinským jazykom. Na riešenie tohto problému nie sú ? okrem malých výnimiek ? pripravení pedagógovia či ďalší pracovníci v školstve, a špeciálne vzdelávaní dosiaľ nie sú ani študenti učiteľských odborov. Kolektív pracovníkov Pedagogickej fakulty UJEP má v tejto oblasti dostatok skúseností na to, aby v spolupráci s odborníkmi z praxe a zahraničia vytvoril a realizoval inovované študijné programy učiteľstva pre 1. stupeň základných škôl (ďalej len ZŠ) práve v zmysle doplnenia kompetencií pre začleňovanie žiakov-cudzincov do českých škôl. Preto bola podaná žiadosť o projekt z Európskeho sociálneho fondu (ďalej len ESF), ato v rámci operačného programu ?Vzdělávání pro konkurenceschopnost?, zameranom na podporu vysokoškolského vzdelávania. Žiadosť bola schválená a projekt s názvom Čeština pre žiakov-cudzincov v rámci inovácie výučby učiteľských programov v
Název v anglickém jazyce
Innovation of Teacher Training Study Program for Elementary Schools on the Faculty of Education at Purkyne University in Usti nad Labem
Popis výsledku anglicky
Since the late nineties of the 20th century we meet at elementary schools in the Czech Republic all the time more often the sociological-pedagogical-communication problem caused by the increasing number of pupils for whom the mother tongue is not the Czech. Beyond exceptions, neither educators and other school workers nor temporary students of teacher programs are prepared to solve this problem. The team of workers from the Faculty of Education at Purkyne University in Usti nad Labem, Czech Republic, has enough experience to create and realize innovative teacher training programs for elementary school currently under complete integration of competencies for pupil-foreigners into Czech schools. Therefore the application for the project from the EuropeanSocial Fund (ESF) Operational Program "Education for Competitiveness" in the field of university education was submitted. The application was approved and the project called Czech for pupil- foreigners within the scope of teachers' progr
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Slovo o slove
ISBN
978-80-555-0201-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Prešovská univerzita
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—