Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané výsledky výzkumu rozvoje digitálních kompetencí žáků na ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10314518" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10314518 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11256&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11256&lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané výsledky výzkumu rozvoje digitálních kompetencí žáků na ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na Pedagogické fakultě UK v Praze byly v rámci řešení projektu GAČR realizovány výzkumné aktivity orientované na problematiku rozvoje digitálních kompetencí dětí a roli základních škol v procesu budování digitální gramotnosti. Cílovou skupinou výzkumu byli učitelé informatických předmětů na základních školách v České republice a jejich žáci. Hlavním cílem projektu bylo poznat aktuální stav, strukturu a orientaci rozvoje digitálních kompetencí dětí z hlediska kurikulárních, procesuálních a organizačníchaspektů budování jejich digitální gramotnosti. Relevantní výzkumná data byla prostřednictvím aplikovaných výzkumných metod získána od 1183 učitelů informatických předmětů, zastupujících jednotlivé základní školy, a od 2173 žáků ze 112 základních škol. Článek charakterizuje vybrané výsledky výzkumu v jeho jednotlivých problémových oblastech.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected results of the research on the development of digital competencies of pupils at primary and lower secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The Faculty of Education of Charles University in Prague was within the project Czech Science Foundation carried out research activities focused on the issues of the development of digital competence of children and the role of primary schools in the process of building digital literacy. The target group of the research subjects were teachers of informatics at primary schools in the Czech Republic and their pupils. The main objective of the project was to identify the current status, structure and orientation of the development of digital competence of children in terms of curriculum, procedural and organizational aspects of building their digital literacy. Relevant research data was through applied research methods obtained from 1183 subjects informatics teachers representing each elementary school, and from 2173 pupils from 112 primary schools. The article describes selected results of research in the various problem areas.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/2015

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    259-273

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus