Vybrané výsledky výzkumu rozvoje digitálních kompetencí žáků na ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10314518" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10314518 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11256&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11256&lang=cs</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané výsledky výzkumu rozvoje digitálních kompetencí žáků na ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Na Pedagogické fakultě UK v Praze byly v rámci řešení projektu GAČR realizovány výzkumné aktivity orientované na problematiku rozvoje digitálních kompetencí dětí a roli základních škol v procesu budování digitální gramotnosti. Cílovou skupinou výzkumu byli učitelé informatických předmětů na základních školách v České republice a jejich žáci. Hlavním cílem projektu bylo poznat aktuální stav, strukturu a orientaci rozvoje digitálních kompetencí dětí z hlediska kurikulárních, procesuálních a organizačníchaspektů budování jejich digitální gramotnosti. Relevantní výzkumná data byla prostřednictvím aplikovaných výzkumných metod získána od 1183 učitelů informatických předmětů, zastupujících jednotlivé základní školy, a od 2173 žáků ze 112 základních škol. Článek charakterizuje vybrané výsledky výzkumu v jeho jednotlivých problémových oblastech.
Název v anglickém jazyce
Selected results of the research on the development of digital competencies of pupils at primary and lower secondary schools
Popis výsledku anglicky
The Faculty of Education of Charles University in Prague was within the project Czech Science Foundation carried out research activities focused on the issues of the development of digital competence of children and the role of primary schools in the process of building digital literacy. The target group of the research subjects were teachers of informatics at primary schools in the Czech Republic and their pupils. The main objective of the project was to identify the current status, structure and orientation of the development of digital competence of children in terms of curriculum, procedural and organizational aspects of building their digital literacy. Relevant research data was through applied research methods obtained from 1183 subjects informatics teachers representing each elementary school, and from 2173 pupils from 112 primary schools. The article describes selected results of research in the various problem areas.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
65
Číslo periodika v rámci svazku
3/2015
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
259-273
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—