Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Contents of digital literacy from the perspective of teachers and pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330407" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330407 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.101" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.101</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.101" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.101</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contents of digital literacy from the perspective of teachers and pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the contents of digital literacy education on the primary and lower secondary schools from the perspective of teachers and pupils. It is based on the results of a relatively large exploratory survey, which involved more than thousand schools. This project aimed to improve specification of curriculum, processes and organizational aspects of students' digital competence development and to determine the current state, structure and orientation of development of digital literacy in primary and lower secondary schools. This paper analyses selected results of this research project and concerns the content and concept of informatics subjects in primary and lower-secondary school and their evaluation by teachers and pupils. (C) 2016 Published by Elsevier Ltd.

  • Název v anglickém jazyce

    Contents of digital literacy from the perspective of teachers and pupils

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the contents of digital literacy education on the primary and lower secondary schools from the perspective of teachers and pupils. It is based on the results of a relatively large exploratory survey, which involved more than thousand schools. This project aimed to improve specification of curriculum, processes and organizational aspects of students' digital competence development and to determine the current state, structure and orientation of development of digital literacy in primary and lower secondary schools. This paper analyses selected results of this research project and concerns the content and concept of informatics subjects in primary and lower-secondary school and their evaluation by teachers and pupils. (C) 2016 Published by Elsevier Ltd.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    217

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5 February 2016

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    354-362

  • Kód UT WoS článku

    000387478700043

  • EID výsledku v databázi Scopus