Contents of digital literacy from the perspective of teachers and pupils
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330407" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330407 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.101" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.101</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.101" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.101</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Contents of digital literacy from the perspective of teachers and pupils
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the contents of digital literacy education on the primary and lower secondary schools from the perspective of teachers and pupils. It is based on the results of a relatively large exploratory survey, which involved more than thousand schools. This project aimed to improve specification of curriculum, processes and organizational aspects of students' digital competence development and to determine the current state, structure and orientation of development of digital literacy in primary and lower secondary schools. This paper analyses selected results of this research project and concerns the content and concept of informatics subjects in primary and lower-secondary school and their evaluation by teachers and pupils. (C) 2016 Published by Elsevier Ltd.
Název v anglickém jazyce
Contents of digital literacy from the perspective of teachers and pupils
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the contents of digital literacy education on the primary and lower secondary schools from the perspective of teachers and pupils. It is based on the results of a relatively large exploratory survey, which involved more than thousand schools. This project aimed to improve specification of curriculum, processes and organizational aspects of students' digital competence development and to determine the current state, structure and orientation of development of digital literacy in primary and lower secondary schools. This paper analyses selected results of this research project and concerns the content and concept of informatics subjects in primary and lower-secondary school and their evaluation by teachers and pupils. (C) 2016 Published by Elsevier Ltd.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
217
Číslo periodika v rámci svazku
5 February 2016
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
354-362
Kód UT WoS článku
000387478700043
EID výsledku v databázi Scopus
—