Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selected Outcomes of Research of Digital Competency Development on Elementary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10295544" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10295544 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2015.080201" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2015.080201</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2015.080201" target="_blank" >10.7160/eriesj.2015.080201</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selected Outcomes of Research of Digital Competency Development on Elementary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper provides a summary report on the concept and outcomes of the survey for teachers of informatics subjects and of the case studies of the implementation of information technologies and the development of digital competencies in educational activities, which were used as complementary research methods within the research project focused on a complex issue of curricular, process and organizational aspects of digital literacy education in primary and lower-secondary schools in the Czech Republic. The main research methods of the project were the questionnaires for teachers and pupils, by means of which relevant data from 1183 schools and from 2,507 pupils were obtained. In the second phase of research the survey on 167 schools was applied and 6 case studies were conducted in selected schools. The purpose of the survey and case studies was to supplement other applied methods by an observation, a discussion and an interview in the school environment and to complete the findings of t

  • Název v anglickém jazyce

    Selected Outcomes of Research of Digital Competency Development on Elementary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The paper provides a summary report on the concept and outcomes of the survey for teachers of informatics subjects and of the case studies of the implementation of information technologies and the development of digital competencies in educational activities, which were used as complementary research methods within the research project focused on a complex issue of curricular, process and organizational aspects of digital literacy education in primary and lower-secondary schools in the Czech Republic. The main research methods of the project were the questionnaires for teachers and pupils, by means of which relevant data from 1183 schools and from 2,507 pupils were obtained. In the second phase of research the survey on 167 schools was applied and 6 case studies were conducted in selected schools. The purpose of the survey and case studies was to supplement other applied methods by an observation, a discussion and an interview in the school environment and to complete the findings of t

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    2336-2375

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    35-43

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus