Učitel, krizová intervence a dítě v tísni
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A43883795" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:43883795 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitel, krizová intervence a dítě v tísni
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie se pokouší o hermeneutický výklad krizové intervence především v ČR jako samostatného jevu. Všímá si souvislostí plynoucích ze způsobu poskytování péče a vlastního rozumění povaze předmětu krizové intervence. Studie dochází ke zjištění, že krizová intervence přistupuje k řešení instrumentálně - patogeneticky. Na druhou stranu tato péče specificky opomíjí zásadní východisko a sice hledisko samotného dítěte. Zvláštní místo v krizové péči zaujímá učitel a škola. Tato oblast "působení na dítě" se v konsekvencích hermeneutického výkladu krizové intervence jeví jako vhodné východisko.
Název v anglickém jazyce
The teacher, crisis intervention and child in distress
Popis výsledku anglicky
This study attempts to hermeneutic interpretation of the crisis intervention especially in the Czech republic. Crisis intervention is a separate phenomenon. The study addresses the context of the delivery of care and understanding the nature of the subject of crisis intervention. The result is that the crisis intervention approach to solving pathogenetically. Not take account of the child and his point of view. Crisis intervention belongs to the teachers and the school. Area salutogenetic education seems appropriate.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pedagogicko psychologické přístupy a strategie v práci se žáky primárního vzdělávání
ISBN
978-80-7414-316-8
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
21-39
Počet stran knihy
240
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS kapitoly
—