Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of School and the Teacher in Children's Crisis Intervention in The Czech Republi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886032" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886032 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ejes.eu/vol-1-no-1/" target="_blank" >http://ejes.eu/vol-1-no-1/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.19044/ejes.v1no1a11" target="_blank" >10.19044/ejes.v1no1a11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of School and the Teacher in Children's Crisis Intervention in The Czech Republi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study interprets hermeneutically the specific position of the teacher in the crisis intervention in the Czech Republic as an independent phenomenon. It pays attention to connections resulting from the manner of providing care and the teacher's own understanding the character of the subject of crisis intervention. On the one side the study arrives at the conclusion that the crisis intervention approaches the solution in an instrumental and pathogenetic manner. On the other hand this care specifically neglects the fundamental issue, i.e. the point of view of the child itself. Should crisis intervention be approached salutogenetically, the teacher and school form a specific place. For the time being this field of the "teacher's treatment of the child" appears to be an overlooked issue in consequences of the hermeneutic explanation of crisis intervention.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of School and the Teacher in Children's Crisis Intervention in The Czech Republi

  • Popis výsledku anglicky

    This study interprets hermeneutically the specific position of the teacher in the crisis intervention in the Czech Republic as an independent phenomenon. It pays attention to connections resulting from the manner of providing care and the teacher's own understanding the character of the subject of crisis intervention. On the one side the study arrives at the conclusion that the crisis intervention approaches the solution in an instrumental and pathogenetic manner. On the other hand this care specifically neglects the fundamental issue, i.e. the point of view of the child itself. Should crisis intervention be approached salutogenetically, the teacher and school form a specific place. For the time being this field of the "teacher's treatment of the child" appears to be an overlooked issue in consequences of the hermeneutic explanation of crisis intervention.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Educational Sciences

  • ISSN

    1857-6036

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2014

  • Stát vydavatele periodika

    MK - Republika Severní Makedonie

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    96-110

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus