The Role of School and the Teacher in Children's Crisis Intervention in The Czech Republi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886032" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886032 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ejes.eu/vol-1-no-1/" target="_blank" >http://ejes.eu/vol-1-no-1/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.19044/ejes.v1no1a11" target="_blank" >10.19044/ejes.v1no1a11</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of School and the Teacher in Children's Crisis Intervention in The Czech Republi
Popis výsledku v původním jazyce
This study interprets hermeneutically the specific position of the teacher in the crisis intervention in the Czech Republic as an independent phenomenon. It pays attention to connections resulting from the manner of providing care and the teacher's own understanding the character of the subject of crisis intervention. On the one side the study arrives at the conclusion that the crisis intervention approaches the solution in an instrumental and pathogenetic manner. On the other hand this care specifically neglects the fundamental issue, i.e. the point of view of the child itself. Should crisis intervention be approached salutogenetically, the teacher and school form a specific place. For the time being this field of the "teacher's treatment of the child" appears to be an overlooked issue in consequences of the hermeneutic explanation of crisis intervention.
Název v anglickém jazyce
The Role of School and the Teacher in Children's Crisis Intervention in The Czech Republi
Popis výsledku anglicky
This study interprets hermeneutically the specific position of the teacher in the crisis intervention in the Czech Republic as an independent phenomenon. It pays attention to connections resulting from the manner of providing care and the teacher's own understanding the character of the subject of crisis intervention. On the one side the study arrives at the conclusion that the crisis intervention approaches the solution in an instrumental and pathogenetic manner. On the other hand this care specifically neglects the fundamental issue, i.e. the point of view of the child itself. Should crisis intervention be approached salutogenetically, the teacher and school form a specific place. For the time being this field of the "teacher's treatment of the child" appears to be an overlooked issue in consequences of the hermeneutic explanation of crisis intervention.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal of Educational Sciences
ISSN
1857-6036
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1/2014
Stát vydavatele periodika
MK - Republika Severní Makedonie
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
96-110
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—