Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Humanitatis officinae" - Rethinking Comenius' Notion of Educational Anthropology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F12%3A43883960" target="_blank" >RIV/44555601:13430/12:43883960 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    "Humanitatis officinae" - Rethinking Comenius' Notion of Educational Anthropology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces the contours of Jan Amos Komenský's anthropology in context of his education. Komenský is internationally known as Comenius. He was a Czech 17th century Brethren bishop, philosopher and educator who is celebrated especially for histimeless didactic principles, which earned him the epithet "the teacher of nations". The goal of this paper is to present and analyse the anthropological assumptions of his educational project, which is to be humanitatis officinae, that is, a "forging-place of humanity". In the context of dehumanising tendencies of the present society, pedagogical humanisation seems to be an urgent issue in contemporary education. This paper attempts to contribute to the discussion concerning the pedagogical humanisation.

  • Název v anglickém jazyce

    "Humanitatis officinae" - Rethinking Comenius' Notion of Educational Anthropology

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces the contours of Jan Amos Komenský's anthropology in context of his education. Komenský is internationally known as Comenius. He was a Czech 17th century Brethren bishop, philosopher and educator who is celebrated especially for histimeless didactic principles, which earned him the epithet "the teacher of nations". The goal of this paper is to present and analyse the anthropological assumptions of his educational project, which is to be humanitatis officinae, that is, a "forging-place of humanity". In the context of dehumanising tendencies of the present society, pedagogical humanisation seems to be an urgent issue in contemporary education. This paper attempts to contribute to the discussion concerning the pedagogical humanisation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7499

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    7-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus