Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jan Amos Comenius and his 'Forging Place of Humanity'

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886686" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886686 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Jan Amos Comenius and his 'Forging Place of Humanity'

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper introduces the contours of Jan Amos Comenius's anthropology in the context of his writings on education. Comenius - originally Komenský - was a Czech 17th century Brethren bishop, philosopher and educator who is celebrated especially for his timeless didactic principles, which earned him the epithet 'the teacher of nations.' The goal of this paper is to present and analyse the anthropological assumptions of his educational project, which is to be humanitatis officinae, that is, a 'forging-place ofhumanity.' In the context of the dehumanising tendencies of current society, pedagogical humanisation seems to be an urgent issue in contemporary education. This paper attempts to contribute to the discussion concerning pedagogical humanisation.

  • Název v anglickém jazyce

    Jan Amos Comenius and his 'Forging Place of Humanity'

  • Popis výsledku anglicky

    Paper introduces the contours of Jan Amos Comenius's anthropology in the context of his writings on education. Comenius - originally Komenský - was a Czech 17th century Brethren bishop, philosopher and educator who is celebrated especially for his timeless didactic principles, which earned him the epithet 'the teacher of nations.' The goal of this paper is to present and analyse the anthropological assumptions of his educational project, which is to be humanitatis officinae, that is, a 'forging-place ofhumanity.' In the context of the dehumanising tendencies of current society, pedagogical humanisation seems to be an urgent issue in contemporary education. This paper attempts to contribute to the discussion concerning pedagogical humanisation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Evangelical review of theology

  • ISSN

    0144-8153

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    113-127

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus