Jan Amos Comenius and his 'Forging Place of Humanity'
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886686" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886686 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Jan Amos Comenius and his 'Forging Place of Humanity'
Popis výsledku v původním jazyce
Paper introduces the contours of Jan Amos Comenius's anthropology in the context of his writings on education. Comenius - originally Komenský - was a Czech 17th century Brethren bishop, philosopher and educator who is celebrated especially for his timeless didactic principles, which earned him the epithet 'the teacher of nations.' The goal of this paper is to present and analyse the anthropological assumptions of his educational project, which is to be humanitatis officinae, that is, a 'forging-place ofhumanity.' In the context of the dehumanising tendencies of current society, pedagogical humanisation seems to be an urgent issue in contemporary education. This paper attempts to contribute to the discussion concerning pedagogical humanisation.
Název v anglickém jazyce
Jan Amos Comenius and his 'Forging Place of Humanity'
Popis výsledku anglicky
Paper introduces the contours of Jan Amos Comenius's anthropology in the context of his writings on education. Comenius - originally Komenský - was a Czech 17th century Brethren bishop, philosopher and educator who is celebrated especially for his timeless didactic principles, which earned him the epithet 'the teacher of nations.' The goal of this paper is to present and analyse the anthropological assumptions of his educational project, which is to be humanitatis officinae, that is, a 'forging-place ofhumanity.' In the context of the dehumanising tendencies of current society, pedagogical humanisation seems to be an urgent issue in contemporary education. This paper attempts to contribute to the discussion concerning pedagogical humanisation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Evangelical review of theology
ISSN
0144-8153
e-ISSN
—
Svazek periodika
39
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
113-127
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—