Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ultimate human goals in Comenius and modern pedagogy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10070718" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10070718 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ultimate human goals in Comenius and modern pedagogy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Can school and education "produce" authentic humanity? Can a human being be "humanised"? Why do we need any humanisation? What does it mean to be human in the first place? This book attempts to deal with these questions. It is a positive elaboration of the problem of humanisation via educational means. It demonstrates that contemporary education's failure to achieve that goal is related to anthropological reductionism, which does not take into account the transcendent dimension of humanity. The modern notion of pedagogy is contrasted with that of Comenius, which assumes such an anthropology, thus offering the very element contemporary education lacks.

  • Název v anglickém jazyce

    Ultimate human goals in Comenius and modern pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    Can school and education "produce" authentic humanity? Can a human being be "humanised"? Why do we need any humanisation? What does it mean to be human in the first place? This book attempts to deal with these questions. It is a positive elaboration of the problem of humanisation via educational means. It demonstrates that contemporary education's failure to achieve that goal is related to anthropological reductionism, which does not take into account the transcendent dimension of humanity. The modern notion of pedagogy is contrasted with that of Comenius, which assumes such an anthropology, thus offering the very element contemporary education lacks.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7435-126-6

  • Počet stran knihy

    289

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS knihy